Research and Value-enhancement of Gaston Bourquin’s Photographic Archive, Museo de la Ciudad
Keywords:
photographic archives, Argentina, Museo de la Ciudad, Gaston BourquinAbstract
Gaston Bourquin (Switzerland, 1890-Argentina, 1950) was one of the main photographers and postcard editors in Argentina in the first half of the last century. His archive is preserved at the Museo de la Ciudad (Buenos Aires, Argentina) since the 80’s. This article aims to present the survey and research on the archive, and to offer an account of its particularities as well as the ones of its location. The project was launched as part of the 2017’s accord between San Martín University -on the part of TAREA-Instituto de Investigaciones
sobre el Patrimonio Cultural- and Museo de la Ciudad, with the aim of promoting collaboration for investigation, cataloguing and setting rules of intervention on its heritage. Project’s initial stages have brought out a photographic survey of the collection and the development of a database. Furthermore, an exhibition was organized with a significant selection of Bourquin’s photographic and documental material.
Downloads
References
AA.VV., Imágenes de Buenos Aires. Fotografías del Archivo de la Dirección Municipal de Paseos y otras colecciones 1915-1940, Buenos Aires, Fundación Antorchas, 1997.
PRIAMO Luis, “ʻQuerido Señor Pi’. Cartas de Gaston Bourquin”, Fotomundo, núm. 313, Mayo de 1994, pp. 74-78.
TELL Verónica, “Gastón Bourquin: paisajista y editor”, Memoria del VI Congreso de Historia de la Fotografía en la Argentina, Buenos Aires, Comité Ejecutivo Permanente, 2001, pp. 63-65.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Luis Priamo, Verónica Tell
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Se puede compartir (copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y construir a partir del material), siempre que: a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); b) no se use con fines comerciales; c) la distribución de las obras derivadas se haga con una licencia igual a la que regula la obra original.