Liberty and its defenses, all stages in the soouth

Main Article Content

María Victoria Barud

Abstract

About Cancellier, A. and Barchiesi, M. A. (Eds.) (2020). Teatro, prácticas y artes performativas del testimonio y de la memoria. New paradigms, forms, approaches in the post-dictatorships of the Southern Cone. Argentina, Chile, Uruguay. Padua: Cleup

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Barud, M. V. (2021). Liberty and its defenses, all stages in the soouth. Heterotopías, 4(7), 1–8. Retrieved from https://revistas.unc.edu.ar/index.php/heterotopias/article/view/33528
Section
Reseñas
Author Biography

María Victoria Barud, Facultad de Filosofía Humanidades y Artes de la Universidad Nacional de San Juan

María Victoria Barud Femenia (34) is a literature teacher graduated from the Faculty of Philosophy, Humanities and Arts of the National University of San Juan; she holds a diploma in Reading, Writing and Education from the Latin American Faculty of Social Sciences. She teaches in secondary schools in the province of San Juan and in the following subjects: "Didactics and Educational Research in Language and Literature I", "Teaching Practice I" (FFHA, Faculty of Arts) and "Reading and Writing I" (FACSO, Bachelor's Degree in Social Communication). She is a member of the research projects on Literature with children at the Institute of Literature "Ricardo Güiraldes". She is studying for a Higher Specialisation in Writing, Reading and Education at FLACSO. She is a playwright, director and illuminator of stage shows including "LAS PARTES 17 partes para construir un cuerpo", "DON QUÉ...? DON QUIJOTE" and co-founder of the interdisciplinary performance

victoriabarud@gmail.com

References

Abraham, L. E. (2017). Dramaturgia de las generaciones de posdictadura (hasta 2015): novedades en la memoria social. Boletín GEC, (21), 45-72.

Blejmar, J. (2020). Cuarto Intermedio: una comedia negra (e intermedial) sobre los juicios de lesa humanidad. Teatro XXI, (36), 9-19.

Bogart, A. (2008). La preparación del director. Siete ensayos sobre teatro y arte. Madrid: Editorial Alba.

Brownell, P. (2020). El proyecto biodrama y lo real como utopía en el teatro argentino contemporáneo: bases de una investigación. En Cancellier, A. y Barchiesi, M. A. (Eds.) (2020). Teatro, prácticas y artes performativas del testimonio y de la memoria. Nuevos paradigmas, formas, enfoques en las post-dictaduras del Cono Sur. Argentina, Chile, Uruguay (pp. 154-165). Padua: Cleup.

Cancellier, A. y Barchiesi, M. A. (Eds.) (2020). Teatro, prácticas y artes performativas del testimonio y de la memoria. Nuevos paradigmas, formas, enfoques en las post-dictaduras del Cono Sur. Argentina, Chile, Uruguay. Padua: Cleup.

Dubatti, J. (2011). El teatro argentino en la postdictadura (1983-2010). Stichomythia, 11(12), 71-80.

Ferro, G. (2014). ¿Por qué no llorás un poco? En Costurera carpintero. Bs. As:. La Marca Editora.

Griffero Sánchez, R. (2020). La política del arte de una dramaturgia del espacio. En Cancellier, A. y Barchiesi, M. A. (Eds.) (2020). Teatro, prácticas y artes performativas del testimonio y de la memoria. Nuevos paradigmas, formas, enfoques en las post-dictaduras del Cono Sur. Argentina, Chile, Uruguay (pp. 32-51). Padua: Cleup.

Kartún, M. (2014) El cuentito. En Escritos (1975-2001) (pp. 29-31). Buenos aires: Libros del Rojas, UBA.

Magrin, N. (2020). Instantes de verdad. Montaje, fragmentos y huellas en un sitio de memoria. En Cancellier, A. y Barchiesi, M. A. (Eds.) (2020). Teatro, prácticas y artes performativas del testimonio y de la memoria. Nuevos paradigmas, formas, enfoques en las post-dictaduras del Cono Sur. Argentina, Chile, Uruguay (pp. 330-351). Padua: Cleup.