A pause to smoke. Cannabis in contempory argentinean poetry

Main Article Content

Matías Moscardi

Abstract

Poems that talk about marihuana and, then, start to be spoken by it. How is this possible? In witch moment the poem started to talk about cannabis so then cannabis could talk in the poem? This paper purpose a critic itinerary across that possibility in order to read contemporary Argentinean poetry in the dialogues between writing and cannabis as pausing substances.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Moscardi, M. (2020). A pause to smoke. Cannabis in contempory argentinean poetry . Heterotopías, 3(6), 1-31. https://revistas.unc.edu.ar/index.php/heterotopias/article/view/31609
Section
Dossier
Author Biography

Matías Moscardi

MatíasMoscardi was born in Mar del Plata, in 1983. He is a researcher at CONICET and a doctor of letters from the UNMdP, where he works as a teacher. His thesis projectLa máquina de hacer libritos. Argentine Poetry and interdependent editorials in the ninetieswas awarded in 2015 by the FNA. He published the following books of poetry, short stories and essays. The most recent areStrobel Street (Club Hem, 2016), Salmónrosado (CuentosMaría Susana, 2020) and La roscaprofunda y otros ensayos (Prebanda, 2018), which brings together the interventions in the blog of Eterna Cadencia. He translated the booksNarración, by George Oppen (LM, 2013; prologue by Martín Gambarotta), Kora en el infierno, also by William Carlos Williams (Barba de abejas, 2014) and El libro de las pesadillas, by Galway Kinnell (BdA, 2016). He was part of the organization of the Independent Poetry Festivalde Acá (2006-2017), which takes place every year in the city of Mar del Plata. He is one of the editors of the American Bazaar.

How to Cite

Moscardi, M. (2020). A pause to smoke. Cannabis in contempory argentinean poetry . Heterotopías, 3(6), 1-31. https://revistas.unc.edu.ar/index.php/heterotopias/article/view/31609

References

Barea, Federico (edición y selección) (2016). Argentina Beat. Derivas literarias de los grupos OPIUM y SUNDA 1963-1969. Buenos Aires: Caja negra.

Berger, Timo (1999). No soy gay soy bi. Buenos Aires: Deldiego.

González, César (2010). La venganza del cordero atado. Buenos Aires: Continente.

Blatt, Mariano (2014). Alguna vez pensé esto. Buenos Aires: Triana.

Blatt, Mariano (2015). Mi juventud unida. Buenos Aires: Mansalva.

Callero, Fernando (2013). “Casi todos los poetas fuman porro” en Monchietti, Gervasio y Collosa, Lucas. Yo soñaba con comprarme una combi. Selección de poesía santafesina contemporánea. Santa Fe: Erizo editora.

Cumin, Larisa (2018). La escapista. La Plata: Club Hem.

Delgado, Ariel (2010). El último clásico. Paraná: Ese es otro que bien baila.

Fariña, Oscar (2011). El guacho Martín Fierro. Buenos Aires: Factotum.

Gouiric, Mariela (2012). Tramontina. Bahía Blanca: Vox.

Gouiric, Mariela (2014). Decime qué se siente. Se siente hermoso. Buenos Aires: Belleza y Felicidad.

Gouiric, Mariela (2016). Un método del mundo. Buenos Aires: Blatt&Ríos.

Ioshua (2008). Para los pibe. Buenos Aires: Belleza y Felicidad.

Lopez, Milton (2012). El quinto sueño. Rosario: Iván Rosado.

Orge, Bernardo (2014). Folk. Rosario: EMR.

Pontoni, Santiago (2011). ¡Kowabunga! Santo Tomé: Diatriba.

Roca, Florencia (2014). Los poemas en potencia. Mar del Plata: Honesta.

Rodriguez, Tálata (2016). Soy tu perro y otros poemas de grupi. Buenos Aires: Belleza y Felicidad.

Sticchi, Emmanuel (2011). Enamorado para siempre. Mar del Plata: Goles Rosa.