“EQUALITY, RIGHT TO HIGHER EDUCATION, UNIVERSITY ENTRY” For more education, more rights. What did democracy bring us? What are its debts?
Main Article Content
Abstract
Forty years after the return to democracy, we can celebrate that this is the most stable political-institutional period in our political history. It is an achievement that we were able to defend as a society; it is the greatest social and political consensus ever reached by citizens, by all political, trade union and social actors in the country. This should be celebrated, but above all, it should be defended. You may say, Well, this country, there are many things wrong, democracy has not solved all the problems, the rift, inflation, etc. etc.! Some things are true, but we are going to retrace those meanings.
Article Details
Issue
Section
Artículos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).