New and old 'gaps': reflections on a first experience of virtual teaching in the Leveling Course of the Anthropology Career, FFyH, UNC.
Main Article Content
Abstract
Abstract
This work presents a series of ideas emerged from preparing and lecturing the Bachelor's Degree Leveling Course in Anthropology during 2021. Being the course’s first virtual edition, teachers and students faced new challenges that we try to systematize on these pages. The article covers the various blocks in which the course was divided, treating different fundamental challenges manifested in each. That also raises some transversal issues related to the ways of conceiving and practicing teaching in new ways in the virtual context, inequalities in access to material and social capital linked to the digital world, the limits of rehabilitation from academic content to new formats or virtual evaluation difficulties.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).