Various arts: performances by Felisa Crítica in the worlds of cinema and theatre

Authors

  • Jimena Garrido Universidad Nacional de Córdoba
  • Lucía Tamagnini Universidad Nacional de Córdoba

DOI:

https://doi.org/10.55442/tomauno.n2.2013.9326

Keywords:

Film criticism, Art worlds, Performativity, Felisa crítica

Abstract

In this paper we intend to describe certain configurations, performances and uses of film reviews, analyzing the different tensions at stake. In order to do so, we focus on a singular case: Felisa and her blog of films´ and plays´ reviews. Felisa, a woman from Almagro neighborhood in Buenos Aires, faces the camera at home, comments movies and plays, and uploads these to her blog. This case allows us to work the intersection between different arts: criticism, film, theater and, why not, science, calling into question the overlapping between the virtual and the real, intellectuality and domesticity, works and comments, fantasies and truths, in its inseparable configurations.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jimena Garrido, Universidad Nacional de Córdoba

Jimena Garrido Interesada en los estudios de la performance, trabaja en el área de antropología de las corporalidades en la intersección entre ciencia y arte. Profesora en Historia, lleva adelante un proyecto doctoral con beca de CONICET.  Desde 1999 se forma y trabaja como actriz, bailarina y dramaturga.

Lucía Tamagnini, Universidad Nacional de Córdoba

Licenciada en Historia por la Universidad Nacional de Córdoba. Ha investigado cuestiones relacionadas con las políticas culturales de la provincia de Córdoba en los últimos 10 años. Actualmente realiza el doctorado en Ciencias Antropológicas (FFyH-UNC) en el marco de una beca doctoral de CONICET. Participa también de proyectos artísticos como el programa radial “Atroche Ymoche” emitido por Trece Radio, la radio on line de Casa13.

Published

2013-10-26

How to Cite

Garrido, J., & Tamagnini, L. (2013). Various arts: performances by Felisa Crítica in the worlds of cinema and theatre. Toma Uno, (2), 49–60. https://doi.org/10.55442/tomauno.n2.2013.9326

Issue

Section

THINKING CINEMA