View to project. Notes for the use of film at school

Authors

  • Celina López Seco CEA - UNC
  • Diego A. Moreiras CEA - UNC

DOI:

https://doi.org/10.55442/tomauno.n1.2012.8584

Keywords:

education, cinema, teachers training, gaze, childhood

Abstract

This paper is the result of several teachers-training meetings in which we have discussed the uses of cinema in classrooms and in education. It aims to share some questions as well as possible answers built together during these meetings. In particular we focus on how to determine what could be considered a good movie, how can we pedagogically intervene a movie, what can be considered, from a philosophic point of view,  to be specifically cinematographic and, finally, what contributions can films make to education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Celina López Seco, CEA - UNC

Celina López Seco es Licenciada en Comunicación Social por la Universidad Nacional de Córdoba. Escribe sobre cine, arte y sociedad en distintos medios y participa como crítica en el Programa El Cinematógrafo, que cuenta con el auspicio del INCAA. Desde mayo de 2010 es editora de la sección Cine de la Revista Diccionario. Se encuentra cursando el Doctorado en Semiótica, del Centro de Estudios Avanzados de la Universidad Nacional de Córdoba y es becaria de la Secretaría de Ciencia y Técnica de la misma universidad.

Diego A. Moreiras, CEA - UNC

Diego A. Moreiras es Licenciado en Comunicación Social por la Universidad Nacional de Córdoba y Profesor en Primer y Segundo Ciclo de EGB (maestro de primaria) por la Escuela Normal Superior Dr. Agustín Garzón Agulla de la ciudad de Córdoba. Ha sido docente de distintos niveles (primario, secundario, superior y universitario) del sistema educativo. Actualmente se encuentra redactando la tesis de la Maestría en Investigación Educativa y cursando el Doctorado en Semiótica, ambos del Centro de Estudios Avanzados de la Universidad Nacional de Córdoba. Es becario de CONICET.

Published

2012-09-29

How to Cite

López Seco, C., & Moreiras, D. A. (2012). View to project. Notes for the use of film at school. Toma Uno, (1), 243–253. https://doi.org/10.55442/tomauno.n1.2012.8584