Editorial #10. Animation as artistic, cultural, social and communication phenomenon

Authors

  • Cristina-Andrea Siragusa Universidad Nacional de Córdoba / Universidad Nacional de Villa María
  • Alejandro R. González Universidad Nacional de Córdoba / Universidad Nacional de Villa María

DOI:

https://doi.org/10.55442/tomauno.n10.2022.39226

Keywords:

editorial note, animation film

Abstract

On this occasion this editorial reviews a strange –and unexpected– mix-up of three events that converge, and make this 10th edition (2022) so special: the first one is linked to the ten years of the journal, so it is only appropriate to reflect of the trajectory of a specialized publication in cinema and audiovisual arts that has grown within the Film Department of the Faculty of Arts, Universidad Nacional de Córdoba. The second event deals with the debates related to the current call for papers's theme, focused on animation as language and professional practice. Finally, a tribute to the late Paula Asís Ferri (1974-2022), who was a founding member of this journal and who acted as its Director for several years.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Cristina-Andrea Siragusa, Universidad Nacional de Córdoba / Universidad Nacional de Villa María

Doctora en Semiótica (UNC). Investigadora, Docente y Extensionista (UNC-UNVM). Se ha especializado en el estudio de la producción audiovisual desarrollada en las diversas regiones de Argentina en los últimos años. Dirige el proyecto “Travesías por la audiovisualidad de Córdoba: el espacio, los espacios (2010-2020)” en UNC y el Programa “Experienciar el Arte (en)(desde) Villa María: escrituras en tensión” en UNVM.

Alejandro R. González, Universidad Nacional de Córdoba / Universidad Nacional de Villa María

Animador, profesor de animación (UNC, UNVM) e investigador sobre animación. Organizador y Director Artístico del Festival Internacional de Animación de Córdoba – ANIMA, desde el año 2001 a la actualidad. Ha participado como realizador, jurado y expositor en numerosos festivales de animación de América, Europa y Asia. Su producción teórica focaliza en los aspectos históricos y poéticos de la animación argentina y latinoamericana.

References

VV.AA. (2022). TOMA UNO, (10), Recuperado de https://revistas.unc.edu.ar/index.php/toma1/issue/view/10_2022

Published

2022-11-01

How to Cite

Siragusa, C.-A., & González, A. R. (2022). Editorial #10. Animation as artistic, cultural, social and communication phenomenon. Toma Uno, (10). https://doi.org/10.55442/tomauno.n10.2022.39226

ARK