Narratives of equality in Argentininian LGBT cinema. Marco Berger’s Hawaii and Papu Curotto’s Esteros

Authors

  • Fabricio Forastelli CONICET - Universidad de Buenos Aires - Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.55442/tomauno.n6.2018.20906

Keywords:

New Argentine Cinema, Argentine LGBT Cinema, Universality, Difference, Pappu Curotto, Marcos Berger

Abstract

Taking as a starting point the study of Marco Berger´s Hawaii (2013) and Papu Curotto´s Esteros (2016), the article tackles on the tensions between the so called New Argentine Cinema and LGBT cinema in Argentina. On one hand it explores disjunctions amongst the way that love stories are told as universals, and temporality as an structuring principle, focusing on the figure of zombies or the walking dead; On another, it locates these narrations within the frame of changes in Argentina's politics of equality of the last fifteen years.

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Author Biography

Fabricio Forastelli, CONICET - Universidad de Buenos Aires - Universidad Nacional de La Plata

Investigador adjunto de Conicet y del instituto de Filología y Literaturas Romances Dr Amado Alonso de la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Buenos Aires.

Profesor adjunto en la Facultad de Periodismo y Comunicación Social de la Universidad Nacional de la Plata. Investiga en el ambito de la teoria litargentinapolítica en el campo material de la cultura argentina.

 

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Published

2018-11-01

How to Cite

Forastelli, F. (2018). Narratives of equality in Argentininian LGBT cinema. Marco Berger’s Hawaii and Papu Curotto’s Esteros. Toma Uno, (6), 181–191. https://doi.org/10.55442/tomauno.n6.2018.20906