Evolution students' visions of science during the first year of Engineering and Science carreers
Keywords:
Visions of Science, Students of engineering and natural sciences.Abstract
In this work, we investigate the presence of visions of science in the young people who enter the Faculty of Exact, Physical and Natural Sciences (FCEFyN), of the Universidad Nacional de Córdoba (UNC), and their evolution after they attend the first year. A questionnaire was used with the pretest technique (ingresant stu-dents) and the posttest (students with the first year studied) on the operational aspects of scientific work, already validated in other works. They then linked their options with the Deformed Visions of Science (VDC) proposed by Fernández et al. (2002). The results show an outstanding presence of inductive empiricism in its procedural aspects (method). In relation to the evolution of the VDC after the first year of studies, there is a significant growth of inductive empiricism in its conceptual aspects; the rest of the visions is transparent to the instruction. As a research methodology, a quantitative approach (questionnaire results) and an interpretative instance were used to link the questionnaire with the VDC.Downloads
Published
2017-11-02
Issue
Section
Research
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:Los autores/as conservarán sus derechos de copiar y redistribuir el material, bajo los términos estipulados en la Licencia de reconocimiento, no comercial, sin obras derivadas de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra bajo las siguientes condiciones:
- Reconocimiento — Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.
- NoComercial — No puede utilizar el material para una finalidad comercial.
- SinObraDerivada — Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Evolution students’ visions of science during the first year of Engineering and Science carreers. (2017). Journal of Physics Teaching, 29, 173-183. https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18458