His torical Review of Laboratory of Psychological and Educational Assessment (LEPE) and Bibliometric Analysis f Evaluar Journal
DOI:
https://doi.org/10.35670/1667-4545.v13.n1.6793Abstract
Based on commemoration of 15 years of Laboratory of Psychological and Educational Assessment (LEPE), the present article was prepared. History of LEPE is described concerning to its origin, development and current trend. Moreover, results from a bibliometric study of first ten years of publication of Evaluar Scientific Journal edited by the laboratory since 2001 are presented. Findings revealed that Evaluar has a 1.11 impact factor and an insularity index of 14%, ranking amongst high impact journals of Latin American context and with a broad international profile. Furthermore, a gradually and statistically significant reduction ininbreeding index was observed (t = 2.45; p ˂ .05), changing from an average of 51% to 19%. Regarding both historical review and bibliometric analysis, we conclude that LEPE and Evaluar Journal had a flourishing growth and contributed to advance of Psychometry and Psychological Assessment in our country .
Downloads
References
Bandura, A. (2001). Guía para la Construcción de Escalas de Autoeficacia. Evaluar, 2, 7-38.
Cassola, I., Pilatti, A., Alderete, A., & Godoy, J. C. (2005). Conductas de riesgo, expectativas hacia el alcohol y consumo de alcohol en adolescentes de la ciudad de Córdoba. Evaluar, 5, 38-54.
Cortada de Kohan, N. (2004). Teoría de Respuesta al Ítem: Supuestos Básicos. Evaluar, 4, 95-110.
Fernández Liporace, M., Ongarato, P., Saavedra, E., & Casullo, M. M. (2004). El Test de Matrices Progresivas, Escala General: un análisis psicométrico. Evaluar, 4, 50-69.
Fogliatto, H., Pérez, E., Olaz, F., & Parodi, L. (2003). Cuestionario de Intereses Profesionales Revisado (CIP-R). Análisis de sus Propiedades Psicométricas. Evaluar, 3, 61-79.
Furlán, L. & Alderete, A. (2004). Diagnóstico de Habilidades Básicas para el ingreso a primer grado en niños de zonas urbano-marginales y rurales. Evaluar, 4, 70-94.
Furlán, L. (2006). Ansiedad ante los exámenes. Qué se evalúa y cómo? Evaluar, 6, 32-51.
Heredia, D., Piemontesi, S., Furlán, L.,& Hodapp, V. (2008). Adaptación del Inventario Alemán de Ansiedad frente a los Exámenes: GTAI-A. Evaluar, 8, 46-60.
Koich Miguel, F. & Porto Noronha, A.P. (2007). Estudo dos Parâmetros Psicométricos da Escala de Vulnerabilidade ao Estresse noTrabalho. Evaluar, 7, 1-18.
Lent, R.W.; Hackett, G., & Brown, S. D. (2004). Una perspectiva Social cognitiva de la transición entre la Escuela y el trabajo. Evaluar, 4, 1-22.
Olaz, F. (2003). Modelo Social cognitivo del Desarrollo de la Carrera. Evaluar, 3, 15-34.
Pajares, F. (2007). Los Elementos de una Propuesta de Investigación. Evaluar, 7, 47-60.
Pérez, E., Cupani, M., & Beltramino, C. (2004). Adaptación del Inventario de Personalidad 16 PF-IPIP a un contexto de Orientación. Estudio Preliminar. Evaluar, 4,23-49.
Rodríguez, M., Calderón, L., Cabrera, L., Ibarra, N., Moya, P., & Faas, A. (2005). Análisis de consistencia interna de la Escala de Bayley del Desarrollo Infantil para la ciudad de Córdoba (Primer Año de Vida). Evaluar, 5, 55-69.
Urquijo, S. (2009). Aprendizaje de la lectura. Diferencias entre escuelas de gestión pública y gestión privada. Evaluar, 9, 19-34.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Leonardo Adrián Medrado
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Revista Evaluar aplica la Licencia Internacional de Atribuciones Comunes Creativas (Creative Commons Attribution License, CCAL). Bajo esta licencia, los autores retienen la propiedad de copyright de los artículos pero permiten que, sin que medie permiso de autor o editor, cualquier persona descargue y distribuya los artículos publicados en Evaluar. La única condición es que siempre y en todos los casos se cite a los autores y a la fuente original de publicación (i.e. Evaluar). El envío de artículos a Evaluar y la lectura de los mismos es totalmente gratuito.