Histología y embriología oral clínicamente integradas como herramienta didáctica en un curso de grado de la carrera de Odontología
DOI:
https://doi.org/10.31053/1853.0605.v61.n2.33305Keywords:
Dentystry, Histology, Embryology, Integrated teaching, Basic sciences, Clinical sciencesAbstract
The teaching of Oral Histology aocI Embryology clinically integrated was designed as a pilot experience to be clevelopecl during the 2005 academic year at the Divisiori of [listology and Embryology (Chair "A") of the National University of Cordoha School of Dentistry.This experience, in which the rnembers of the faculty of the Department of Clinical and Basic Sciences have an active participation, is hased on a systcmic conception of the learning-teaching process and on the recommendations marie by the OPS/OMS. This approach will allow us to optimize the quality of our undlergraduate programs through bctter teacher training and the gradual integration of basic and clinical scienees.Our aim is to provide a hetter education with clinical relevance in basic sciences and scientific hasis in clinical assistanee
Downloads
References
Caballero E: Hacia la enseñanza integrada de la Morfología en Medicina. Visión Morfol. 1998: 1/1: 7-8.
Serie Paltex para ejecutores de programas de salud N° 21: Enseñanza de las Ciencias de la Salud cii América Latina. OPS/OMS. Washington DC. 1990. Bachá Rigal Y, Companioni Landín F A, Santos Rodríguez P E: Integración de las Ciencias Morfológicas cii Estomatología. Rey, Cubana Edue Méci Sup 2001; 38/3:212-216.
Rosell Puig W: La enseñanza integrada en las Ciencias Médicas. Rey Cubana Educ Méd Sup 1998; 12/2: 45-48. ...
Rosell Puig W. Más Gracía M. Domínguez hernández L: La enseñanza integrada: necesidad histórica de la educación en Ciencias Médicas. Rey Cubana Educ Mécl Sup 2002; 16/3: 13-19.
Roscll Puig W, Dovale Borjas C, González Fano B: La enseñanza de las Ciencias Morfológicas mediante la integración interdisciplinaria. Rey. Cubana Edue Mécl Sup 2004: 18/ 1.
Disponible en IJRL: http://bvs.sld.cu/revistas/ems/ vol 18 104/enis03 104.htm. Fernández Hernández J. M., Me.stre Góniez U: Un modelo clidáci ico para la sistematización de los contenidos morfológicos durante la formación del médico veterinario. Disponible en URL: http://www.ult.edu.cu/innoed/2003/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Universidad Nacional de Córdoba
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The Faculty of Medical Sciences Journal (RFCM) subscribes to the Open Access policy and does not charge authors fees for publishing, nor does it charge readers fees for accessing published articles (APC).