Images, palimpsestos and figuration

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Margarita Martínez

Abstract

The aim of this article is to present five different aspects according to which the new simulation technologies alter writing practices in general and intellectual practices in particular. We will first work on the concept of preservation in relation to the collective construction of social memory. Then, we will refer to the particular case of the encyclopedia. Third, we will ask about the ways public intervention takes under a redefinition of the figure of the intellectual and the new forms of horizontality in front of the old hierarchies of knowledge. Finally, we will explain the consequences of exposure to new regimes of light to reading and writing practices. As a conclusion, we will sketch some clues to think about what we can call the new scribes of the networks and the practices of subjectification related to them.


 

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How to Cite
Martínez, M. (2019). Images, palimpsestos and figuration. Heterotopías, 2(3). Retrieved from https://revistas.unc.edu.ar/index.php/heterotopias/article/view/24766
Section
Dossier
Author Biography

Margarita Martínez, Universidad Nacional de Buenos Aires

Doctora en Ciencias Sociales (Universidad de Buenos Aires). Previamente estudió Ciencias de la Comunicación (UBA), y realizó estudios de posgrado en Literaturas Española y Latinoamericana (París 10-Nanterre, magíster). Actualmente, se desempeña como investigadora en la Universidad de Buenos Aires y es docente de grado y posgrado en la UBA y en otras universidades nacionales como la Universidad Nacional de San Martín. Escribe en revistas literarias y culturales y es miembro del grupo editor de la revista Artefacto. Pensamientos sobre la técnica. Como autora, ha escrito el libro Sloterdijk y lo político (Prometeo, 2010) y Trece llanos (Ubú, 2018). Es traductora de filosofía y ensayo para editoriales como Caja Negra, Cuenco de Plata y Amorrortu, entre otras. Se especializa en ciudad, nuevas tecnologías y subjetividades contemporáneas.

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