Informal fictions

Main Article Content

Daniel Link

Abstract

During one of the courses of the subject Literature of the 20th Century we introduced the notion of “informal fictions” as the denomination of a certain fictional statute, which served not only to characterize certain texts but, above all, certain experiences of literature, whose greatest power always it will continue to be in search of its own limits, in dissent with respect to the hegemonic norms that characterize the genres within the literary institution (and its associated institution: the pedagogical one). We were particularly interested in the texts and experiences that disarticulated the limits of fiction with respect to the limits of literature.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Section
Dossier
Author Biography

Daniel Link, Universidad Nacional de Buenos Aires

Es catedrático y escritor, dicta cursos sobre literatur del siglo XX. Es Profesor de la Universidad Nacional de Buenos Aires y Director de la Maestría de Estudios Latinoamericanos de la Universidad Tres de Febrero.

Ha realizado y realiza actividades académicas en universidades nacaionales y extrnajeras, en paises como Brasil, Inglaterra, USA, etc. Su obr ha sido parcialmente traducida al portugués, inglés, alemán, francés e italiano.

How to Cite

References

Agamben, Giorgio (2007). La potencia del pensamiento. Buenos Aires: Adriana Hidalgo, 2007.

Baher, Rudolf (1973). Manual de versificación española. Madrid: Gredos, 1973:

Bentivegna, Diego (2018). Bentivegna, Diego. Rubén Darío y la caza de la lengua. Buenos Aires: Eduntref.

Bonifacio, Baldassare (2019). De archivis. Traducido al castellano por Eugenia Santana Goitia, María Paz Solís Durigo y Ariel Wasserman a partir de la versión inglesa para la cátedra de Literatura del Siglo XX.

Born, Lester. “Baldassare Bonifacio and his essay De archivis”, The American Archivist, IV: 4 (Charlottesville, Virginia: octubre).

Cerqueiro Landín, Román. El celtismo en Galicia: funcionalidad y estrategias de importación en el campo literario gallego. En Camarero, J. y Serour, S. (eds). Literatura, cultura, transferencia. Actas del III seminario sobre el diálogo intercultural y la literatura comparada (UPV/EHU: 8-10 de marzo de 2005).

Copi (2010). Obras. Barcelona: Anagrama.

Corominas, Joan (1984). Diccionario crítico etimológico castellano e hispánico. Madrid: Gredos.

Cortázar, Julio (1990). La vuelta al día en ochenta mundos. Madrid: Siglo XXI.

Cortázar, Julio (2006) [1963], Rayuela, Buenos Aires: Alfaguara, Buenos Aires.

Darío, Rubén (1894). Pro domo mea. La Nación, Buenos Aires, 30 de enero.

Darío, Rubén (1901). España contemporánea. París: Garnier.

Darío, Rubén (1911). Letras. París: Garnier.

Darío, Rubén (1912). Todo al vuelo. Madrid: Renacimiento,

Ette, Ottmar (2015). Ette, Ottmar. La filología como ciencia de la vida. Un escrito programático en el año de las humanidades. En Ette, O., y Ugalde, S., (2015), La filología como ciencia de la vida. Universidad Iberoamericana, México.

Foucault, Michel (2000). Defender la Sociedad. Curso en el Collège de France (1975-1976). México, Fondo de Cultura Económica.

Foucault, Michel (2012). Historia de la sexualidad 1: la voluntad de saber. México, Siglo Veintiuno.

Foucault, Michel (1979). La arqueología del saber. México, Siglo Veintiuno.

Heidegger, Martin (2000). Carta sobre el humanismo. Alianza: Madrid.

Ilian, Ilinca (2004). “Puentes entre los puentes de Rayuela”, Ponencia presentada en el Primer Foro Internacional sobre Traducción Especializada “Julio Cortázar y la traducción”. organizado por el Colegio de Traductores Públicos de Buenos Aires y la Fundación Internacional Argentina - Unión Latina,

Lafuente, Antonio. “Los laboratorios ciudadanos y el anarchivo de los comunes”, s/r, disponible en: https://www.academia.edu/14834106/Los_laboratorios_ciudadanos_y_el_anarchivo_de_los_comunes

Link, Daniel (2016). Suturas. Buenos Aires: Eterna cadencia.

Link, Daniel (2017). “Fundamentos para una teoría de la enunciación novomundana”, en el marco del programa Critical Theory in the Global South desarrollado por el International Consortium of Critical Theory Programs – ICCTP (Northwestern University: martes 30 de mayo de 2017)

Mendo Carmona, Concepción (1995). El largo camino de la Archivística: de práctica a ciencia. SIGNO. Revista de Historia de la Cultura Escrita, 2 (1995) Universidad de Alcalá de Henares, pp. 113-132.

Milner, Jean-Claude (1984). "Teoría de la tontería", Escansión, 1, (Buenos Aires: 1984), págs. 240-247.

Nicodemi, Marco Antonio (1926). Storia di Tivoli, a cura de Amedeo Bussi e Vincenzo Pacifici. Tivoli, Nella Sede de la Società in Villa d´Este: 1925.

Nietzsche, Friedrich (1999). Sobre la utilidad y el perjuicio de la historia para la vida (1874). Edición traducción y notas de Germán Cano. Madrid, Biblioteca Nueva.

Sánchez, James Jospeh (2007). Genetic footprints, The Occidental Quarterly, 7: 3 (Fall 2007).

Signaroli, Simone (2015). Il trattato De Archivis di Baldassarre Bonifacio e Domenico Molino: politica, storia e archivi nel primo Seicento veneto. Archivi, A. X, n 1, Roma, Associazione Nazionale Archivista Italiana, pp. 75-90.

Sykes, Bryan (2006). Saxons, Vikings, and Celts: The Genetic Roots of Britain and Ireland. New York: W.W. Norton & Company, 2006.

Tenorio, Nicolás (2008). La aldea gallega. Estudio de derecho consuetudinario y economía popular (1914), Galegos, I (Primer trimestre de 2008)

Tschen Emmons Jim (2007). Saxons, Vikings, and Celts: The Genetic Roots of Britain and Ireland (reseña). CSANA (CELTIC STUDIES ASSOCIATION OF NORTH AMERICA), Samhain.

Tello, Andrés Maximiliano (2018). Anarchivismo. Tecnologías políticas del archivo. Adrogué: La Cebra.