Debates around student accompaniment policies and inclusion in Argentine universities
Main Article Content
Abstract
This article addresses current debates regarding student accompaniment policies in Argentine universities, the tensions that cross them and their effects on educational inclusion. This reflection is framed in a Doctoral Thesis based at the Rosario Institute of Educational Sciences (IRICE) - National Council for Scientific and Technical Research (CONICET) - National University of Rosario (UNR), whose general objective is to produce knowledge about the problems of admission and student support policies in faculties of the UNR, Argentina.
Keywords: Public University, support policies, students, admission, inclusion.
Article Details
Esta obra está bajo licencia CC BY-SA 4.0
Los/as autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (ej: incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
Los/as autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite:
Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.