Ser, hacer y sentir: emociones, aprendizajes y desarrollo de la identidad docente en la formación inicial de profesores de Física

Autores

  • Bruno J. Danielo Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Matemática, Astronomía, Física y Computación
  • Nicolás Baudino Quiroga Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Matemática, Astronomía, Física y Computación
  • Enrique A. Coleoni Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Matemática, Astronomía, Física y Computación

DOI:

https://doi.org/10.55767/2451.6007.v36.n.47230

Palavras-chave:

Identidad docente, Saber docente, Práctica profesional

Resumo

Professional practice is a fundamental instance in pre-service teacher training. It is during this time that they develop many of the competencies necessary to carry out their professional lives. These types of experiences reveal implicit conceptions about teaching and learning, making them both intellectually and emotionally challenging. This study analyzes data stemming from the practicum of a pre-service physics teacher and a post-practicum interview with the same student. Regarding her learning process, the results indicate changes in her teaching knowledge within dynamic emotional contexts. Indicators of the development of the student teacher's professional identity also emerge and are analyzed 

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Publicado

2024-11-27

Edição

Seção

Trabajos presentados a SIEF

Como Citar

Ser, hacer y sentir: emociones, aprendizajes y desarrollo de la identidad docente en la formación inicial de profesores de Física. (2024). Revista De Enseñanza De La Física, 36, 97-104. https://doi.org/10.55767/2451.6007.v36.n.47230