Utilización del "inventario de creencias didácticas y epistemológicas (ICDE)" en la diferenciación de poblaciones de docentes de ciencias de nivel medio (en formación) de la ciudad de Córdoba. Comparación con un grupo de docentes (en ejercicio) de ese nivel

Authors

  • Carmen Peme Aranega Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales. Universidad Nacional de Córdoba. Avda. Vélez Sarsfield 299. CP 5000. Córdoba. República Argentina.

DOI:

https://doi.org/10.55767/2451.6007.v14.n2.16036

Abstract

This work has the following objectives: To describe and to analyse sorne epistemological and didactical explicit beliefs in Pre service Science Teachers Secondary School populations of Córdoba city which were different with regard to the institutional origin (university and non university Institutions)
and with regard scientific specialities (Biology, Physics, Chemistry and Mathematics). To compare these Pre service Science Teachers Secondary School explicit beliefs with those obtained from a group of In Service Teachers of the same leve!, which are specialists in the mentioned knowledge areas. The explicit beliefs are described, analysed and compared through the results obtained in the "Didactical and Epistemological beliefs lnventOl)' (ICDE)". The methodology used and statistical procedures are presented. The results are analysed and sorne conclusions are expressed.

Published

2016-12-14

How to Cite

Peme Aranega, C. (2016). Utilización del "inventario de creencias didácticas y epistemológicas (ICDE)" en la diferenciación de poblaciones de docentes de ciencias de nivel medio (en formación) de la ciudad de Córdoba. Comparación con un grupo de docentes (en ejercicio) de ese nivel. Journal of Physics Teaching, 14(2), 5–26. https://doi.org/10.55767/2451.6007.v14.n2.16036

Issue

Section

Problemática de la Enseñanza