Alternative method of evaluation of students by competences in Physics in Engineering careers
Keywords:
Evaluation by competences; Application of competencies; Practical Physics; ThermodynamicsAbstract
This paper presents the results of the degree of reception of the students, to the application of the methodology of evaluation based on competences. The study was carried out with engineering students of the Santa Fe Regional Faculty, of the National Technological University (FRSF-UTN) in the framework of a Physics laboratory practice course, where theoretical and practical concepts of thermodynamics are developed. The analysis was based on the model of competences supported by CONFEDI (2006). The methodology was applied in the evaluation of the reports presented by the students, by means of three different methodologies: percentage qualification, list of insufficiencies and evaluation of competences by means of rubrics. For the eval-uation by competence, this work employs a modification to the design process presented by Mertler (2000) with the aim of producing a viable method for application on numerous reports.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:Los autores/as conservarán sus derechos de copiar y redistribuir el material, bajo los términos estipulados en la Licencia de reconocimiento, no comercial, sin obras derivadas de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra bajo las siguientes condiciones:
- Reconocimiento — Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.
- NoComercial — No puede utilizar el material para una finalidad comercial.
- SinObraDerivada — Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).