Resolución de problemas en Física y aprendizaje significativo. (Primera parte: Revisión de estudios y fundamentos)

Authors

  • Zulma Gangoso Facultad de Matemática, Astronomía y Física. Universidad Nacional de Córdoba.

Abstract

DOCTORAL THESIS: ZULMA GANGOSO


THESIS DIRECTORS:

  • DR. MARCO ANTONIO MOREIRA

Instituto de Física. Universidad Federal de Rio Grande do Sul. Porto Alegre. Brasil.

This work is the first part of a research presented at the Facultad de Matemática, Astronomía y Física, Universidad Nacional de Córdoba, to obtain the Doctor Degree in Physics. The main idea presented here is to propase teaching strategies to sol ve problems that take into account the main results of research done in this area. Tliese results, after implementation and evaluation, are to be incorporated to the currículum in such a way that the students can construct meaningfullearning.



Downloads

Published

2016-12-15

Issue

Section

Investigación y desarrollos en la educación en la Física

How to Cite

Resolución de problemas en Física y aprendizaje significativo. (Primera parte: Revisión de estudios y fundamentos). (2016). Journal of Physics Teaching, 12(2), 5-22. https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/16144