His torical Review of Laboratory of Psychological and Educational Assessment (LEPE) and Bibliometric Analysis f Evaluar Journal

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35670/1667-4545.v13.n1.6793

Abstract

Based on commemoration of 15 years of Laboratory of Psychological and Educational Assessment (LEPE), the present article was prepared. History of LEPE is described concerning to its origin, development and current trend. Moreover, results from a bibliometric study of first ten years of publication of Evaluar Scientific Journal edited by the laboratory since 2001 are presented. Findings revealed that Evaluar has a 1.11 impact factor and an insularity index of 14%, ranking amongst high impact journals of Latin American context and with a broad international profile. Furthermore, a gradually and statistically significant reduction ininbreeding index was observed (t = 2.45; p ˂ .05), changing from an average of 51% to 19%. Regarding both historical review and bibliometric analysis, we conclude that LEPE and Evaluar Journal had a flourishing growth and contributed to advance of Psychometry and Psychological Assessment in our country .

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bandura, A. (2001). Guía para la Construcción de Escalas de Autoeficacia. Evaluar, 2, 7-38.

Cassola, I., Pilatti, A., Alderete, A., & Godoy, J. C. (2005). Conductas de riesgo, expectativas hacia el alcohol y consumo de alcohol en adolescentes de la ciudad de Córdoba. Evaluar, 5, 38-54.

Cortada de Kohan, N. (2004). Teoría de Respuesta al Ítem: Supuestos Básicos. Evaluar, 4, 95-110.

Fernández Liporace, M., Ongarato, P., Saavedra, E., & Casullo, M. M. (2004). El Test de Matrices Progresivas, Escala General: un análisis psicométrico. Evaluar, 4, 50-69.

Fogliatto, H., Pérez, E., Olaz, F., & Parodi, L. (2003). Cuestionario de Intereses Profesionales Revisado (CIP-R). Análisis de sus Propiedades Psicométricas. Evaluar, 3, 61-79.

Furlán, L. & Alderete, A. (2004). Diagnóstico de Habilidades Básicas para el ingreso a primer grado en niños de zonas urbano-marginales y rurales. Evaluar, 4, 70-94.

Furlán, L. (2006). Ansiedad ante los exámenes. Qué se evalúa y cómo? Evaluar, 6, 32-51.

Heredia, D., Piemontesi, S., Furlán, L.,& Hodapp, V. (2008). Adaptación del Inventario Alemán de Ansiedad frente a los Exámenes: GTAI-A. Evaluar, 8, 46-60.

Koich Miguel, F. & Porto Noronha, A.P. (2007). Estudo dos Parâmetros Psicométricos da Escala de Vulnerabilidade ao Estresse noTrabalho. Evaluar, 7, 1-18.

Lent, R.W.; Hackett, G., & Brown, S. D. (2004). Una perspectiva Social cognitiva de la transición entre la Escuela y el trabajo. Evaluar, 4, 1-22.

Olaz, F. (2003). Modelo Social cognitivo del Desarrollo de la Carrera. Evaluar, 3, 15-34.

Pajares, F. (2007). Los Elementos de una Propuesta de Investigación. Evaluar, 7, 47-60.

Pérez, E., Cupani, M., & Beltramino, C. (2004). Adaptación del Inventario de Personalidad 16 PF-IPIP a un contexto de Orientación. Estudio Preliminar. Evaluar, 4,23-49.

Rodríguez, M., Calderón, L., Cabrera, L., Ibarra, N., Moya, P., & Faas, A. (2005). Análisis de consistencia interna de la Escala de Bayley del Desarrollo Infantil para la ciudad de Córdoba (Primer Año de Vida). Evaluar, 5, 55-69.

Urquijo, S. (2009). Aprendizaje de la lectura. Diferencias entre escuelas de gestión pública y gestión privada. Evaluar, 9, 19-34.

Published

2013-06-01

How to Cite

Medrado, L. A. (2013). His torical Review of Laboratory of Psychological and Educational Assessment (LEPE) and Bibliometric Analysis f Evaluar Journal. Revista Evaluar, 13(1). https://doi.org/10.35670/1667-4545.v13.n1.6793

Issue

Section

Editorial