Las representaciones sobre las Ciencias Naturales. Discusión teórica sobre fundamentos y medologías

Authors

  • María Rassetto Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad Nacional del Comahue. Cipolletti. Río Negro.
  • Alida Abad Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad Nacional del Comahue. Cipolletti. Río Negro.
  • Bibiana Ayuso Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad Nacional del Comahue. Cipolletti. Río Negro.
  • Ester Castronovo Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad Nacional del Comahue. Cipolletti. Río Negro.
  • Nélida Zapata Facultad de Ciencias de la Educación. Universidad Nacional del Comahue. Cipolletti. Río Negro.
  • Marta Massa Facultad de Ciencias Exactas, Ingeniería y Agrimensura. Universidad Nacional de Rosario. Rosario. Santa Fe.

Abstract

Research studies in science teaching during the last decades have shown the relation between teachers' conceptions about the nature of science and the students' leaming in Science.

The present article analyzes recent researches in this subject, its importance in educative transformation , the differents names according to different authors, the different theoretic points of view of their authors as well as perspectives of their results and the diferents views of investigation projects. This work shows a revision of the most important publications specially analyzing methodological aspects .

Instruments, methods, subjects and theory have been taken in from different intemational account scientific publication.

Published

2016-12-15

How to Cite

Rassetto, M., Abad, A., Ayuso, B., Castronovo, E., Zapata, N., & Massa, M. (2016). Las representaciones sobre las Ciencias Naturales. Discusión teórica sobre fundamentos y medologías. Journal of Physics Teaching, 12(1), 5–12. Retrieved from https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/16094

Issue

Section

Investigación y desarrollos en la educación en la Física