El modelo de Ciencia Escolar. Una propuesta de la didáctica de las ciencias naturales para articular la normativa educacional y la realidad del aula

Authors

  • Elsa Meinardi Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias, Facultad de Ciencias Exactas y Naturales, Universidad de Buenos Aires.
  • Agustín Adúriz-Bravo Departament de Didáctica de les Matematiques i de les Ciencies Experimentals, Universitat Autonoma de Barcelona, España.
  • Laura Morales
  • Leonor Bonana

Abstract

In this paper we reflect on the interaction between didactics of science as an academic discipline and the regulations on compulsory science education in Argentina. Recent contributions from didactical research are reviewed, particularly those related to the notion of school science, which has influence on problems such as currículum development, classroom communication and science teacher education. We start from the hypothesis that the model of school science permits greater integration between didactical innovation and real classroom practice.

Published

2016-12-07

How to Cite

Meinardi, E., Adúriz-Bravo, A., Morales, L., & Bonana, L. (2016). El modelo de Ciencia Escolar. Una propuesta de la didáctica de las ciencias naturales para articular la normativa educacional y la realidad del aula. Journal of Physics Teaching, 15(1), 13–22. Retrieved from https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/15875

Issue

Section

Problemática de la Enseñanza