Teaching practice in economics
The case of the National University of Tierra del Fuego
Keywords:
economy, teaching, knowledge, universityAbstract
This article aims to reflect on the teaching of economics at the National University of Tierra del Fuego, for which the different pedagogical strategies are analyzed in a series of selected subjects from the Bachelor of Economics. In each of them, an attempt was made to characterize the teaching practice based on the impact it has on promoting different relationships between the subjects and knowledge. Through this exercise, the aim is to problematize the different didactic strategies throughout the career sections -initial, intermediate, and advanced- and from them rethink teaching practice as well as the way of relating to knowledge.
References
Cannellotto, A. y Sadovsky, P. (2015). Otra relación con el saber. En Rosemberg, D. (comp.), La educación en debate. Gonnet: UNIPE: Editorial Universitaria. Disponible en: http://biblioteca.clacso.edu.ar/Argentina/unipe/20200821062746/la-educacion-en-debate.pdf
Civarolo, M. y Pérez, M. (2013). 1+1 = Pareja Educativa. Revista Nodos y nudos, 4(34), 14-24.
Edwards, V. (1993). La relación de los sujetos con el conocimiento. Revista Colombiana de Educación, 27. Disponible en: http://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/RCE/article/view/5304
Mora, M. C. G., Sandoval, Y. G. y Acosta, M. B. (2013). Estrategias pedagógicas y didácticas para el desarrollo de las inteligencias múltiples y el aprendizaje autónomo. Revista de investigaciones UNAD, 12(1), 101-128.
Ortega, F. (2008). Atajos. Saberes escolares y estrategias de evasión. Buenos Aires: Miño y Dávila.
Parrino, M. (2014). Factores intervinientes en el fenómeno de la deserción universitaria. Revista argentina de educación superior, (8), 39-61.
Romano, S. A. (2019). Slaying my own ghosts: My process into action research. Action Research, 17(3), 344-356.
Rozenwurcel, G., y Bezchinsky, G. (2007). Economía del conocimiento, innovación y políticas públicas en la Argentina. Documento de trabajo. Escuela de Política y Gobierno, UNSAM.
Sautu, R. (2003). Todo es teoría. Buenos Aires: Lumiere Ediciones.
Tünnermann Bernheim, C. (2010). La educación permanente y su impacto en la educación superior. Revista iberoamericana de educación superior, 1(1), 120-133.
Velasco, L. (2017). Fundamentos epistemológicos de la economía: un análisis del plan de estudios para repensar el rol del estudiante universitario en la producción de saberes. Actas X Jornadas de Economía Crítica, Universidad Nacional de General Sarmiento, Buenos Aires. Disponible en: http://www.sociedadeconomiacritica.org/trabajos-de-las-jec/actas-digitales-x-jornadas-economia-critica/
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Atribución No Comercial Compartir Igual (by-nc-sa):
No se permitirá un uso comercial de la obra original, ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.