Eroticisms and somatopolitical spatialities in school. Geographical education in the dysphoria mundi
Abstract
In this article I propose reflections on the place of geographic education in the dysphoria mundi. I accept the contributions of Paul B. Preciado on this planetary condition of recrudescence on dehumanized bodies, but also as a moment of epistemic-corporal revolution. I situate notes on the school world and expressions that domination makes by oppressing students and teachers to bridge spatial education as a means of seeking pleasure and the expansion of corporealities in school. Bodies, eroticisms and spatialities express questions to (re)invent geographic education through other knowledge politics, cuir reflections, eroticisms, and differences in the classroom.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Diego Felipe Rodriguez Mendez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons (indicada abajo) que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.