The classroom as an open space in times of education in a pandemic

Authors

  • Mariana Maggio Universidad de Buenos Aires, Argentina
  • María Mercedes Martín Universidad Nacional de La Plata, Argentina
  • María Alejandra Zangara Universidad Nacional de La Plata, Argentina

DOI:

https://doi.org/10.60020/1853-6530.v13.n24.36313

Keywords:

education; technology; learning in pandemic; open chairs

Abstract

The COVID-19 pandemic offered the Educational Technology university chairs a great opportunity: to show how digital technologies can build bridges in teaching, and learning and to make visible the complexity of this work. In this article, we reflect on the openings of the teaching proposals of two Educational Technology Chairs, in two different Universities which offer a variety of suggestions that delve into the possibilities of virtuality.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BERARDI, F. (2020). El umbral. Crónicas y meditaciones. Buenos Aires, Argentina: Tinta Limón Ediciones.

CARRIÓN, J. (2020b). Lo viral. Barcelona: Galaxia Gutenberg.

CASTELLS, M. (1999) La era de la información. Economía, sociedad y cultura. La sociedad red. Barcelona: Alianza Editorial.

DE ALBA, A. (2020). Currículo y operación pedagógica en tiempos de COVID-19. Futuro incierto. En: IISUE Educación y pandemia. Una visión académica. Ciudad de México, México: UNAM, pp. 289-294.

LION, C. Y MAGGIO, M. (2019) “Desafíos para la enseñanza universitaria en los escenarios digitales contemporáneos”, Cuadernos de Investigación Educativa, 10(1). Montevideo. Junio.

MAGGIO, M. (2020). “Las prácticas de la enseñanza universitarias en la pandemia: de la conmoción a la mutación”. Campus Virtuales, 9(2), pp. 113-122.

MAGGIO, M. (2018) Reinventar la clase en la universidad. Buenos Aires: Paidós.

MARTÍN, M. (2014). Tecnología educativa. Programa de la materia

MARTÍN, M. (2019). Redes que tejen conocimientos: hipermediando la enseñanza en la Universidad. Revista Diálogo Educacional, 19(62), pp. 1010-1022. DOI: https://doi.org/10.7213/1981-416X.19.062.DS05.

SERRES, M. (2013). Pulgarcita. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.

WEBER, V. (2021). “Momento de balance”, Actualidad Universitaria. Consejo Interuniversitario Nacional. Año XX (91).

Published

2021-12-24

How to Cite

Maggio, M., Martín, M. M., & Zangara, M. A. (2021). The classroom as an open space in times of education in a pandemic. Virtuality, Education and Science, 13(24), 86–98. https://doi.org/10.60020/1853-6530.v13.n24.36313

Issue

Section

Innovation and Experiences