VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education

Authors

  • Jorgelina Plaza Universidad Nacional del Comahue, Argentina
  • Adriana Acuña Universidad Nacional del Comahue, Argentina

DOI:

https://doi.org/10.60020/1853-6530.v13.n25.37694

Keywords:

VLE, Higher Education, pedagogical dimensions

Abstract

This work belongs to the research proyect: “The virtual classroom and their actors in university education. In this paper, we analize the VLEs uses at the Specialization Degree on Technology-mediated Education belonging to the Centro Universitario Regional Zona Atlántica Universidad Nacional del Comahue. This research was based on the four Adell and Castañeda’s pedagogic dimensions: informative, praxic, communicative, tutorial and evaluative. The results of this research represent an important reference to improve the quality of the course activity.

References

ANIJOVICH, R; CAPPELLETTI, G; MORA, S. y SABELLI, M.J. (2009) Transitar la formación pedagógica. Dispositivos y Estrategias. Buenos Aires: Paidós.

AREA MOREIRA, M. y ADELL, J. (2009). E Learning: Enseñar y aprender en espacios virtuales. En J. De Pablos (Coord.) Tecnología Educativa. La formación del profesorado en la era de Internet. Málaga: Aljibe.

JENKINS, H. y ALONSO, V. (2008). Inteligencia colectiva. HSM Management, (1), pp.70-75.

JENKINS, H., PURUSHOTMA, R., WEIGEL, M., CLINTON, K., & ROBISON, A. J. (2009). Confronting the Challenges of Participatory Culture. Media Education for the 21st Century. Cambridge: The MIT Press.

LÉVY, P. (1998). Construir la inteligencia colectiva. en Ramonet, I. (coord.) Internet el mundo que llega. Los nuevos caminos de la comunicación. Madrid: Alianza, pp. 101-106.

LITWIN, E. (2003). La educación a distancia. Buenos Aires: Amorrortu.

PÉREZ GÓMEZ, A. (2012). Educarse en la era digital. Madrid: Ediciones Morata.

PORRO, J. N. (2017). El aula virtual y sus dimensiones. Un análisis de la propia práctica. Educación, Formación e Investigación, 3(5), pp.136-157. En: https://ppct.caicyt.gov.ar/index.php/efi/article/view/11100

RODRÍGUEZ MARTIN, B. y CASTILLO SARMIENTO, C. (2019). Entornos virtuales de aprendizaje: posibilidades y retos en el ámbito universitario. Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla.

SCOLARI, C. (2013). Narrativas transmedia: cuando todos los medios cuentan. Barcelona: Deusto.

Published

2022-05-21

Issue

Section

Theoretical Basis and Research

How to Cite

VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education. (2022). Virtuality, Education and Science, 13(25), 58-67. https://doi.org/10.60020/1853-6530.v13.n25.37694