VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
DOI:
https://doi.org/10.60020/1853-6530.v13.n25.37694Keywords:
VLE, Higher Education, pedagogical dimensionsAbstract
This work belongs to the research proyect: “The virtual classroom and their actors in university education. In this paper, we analize the VLEs uses at the Specialization Degree on Technology-mediated Education belonging to the Centro Universitario Regional Zona Atlántica Universidad Nacional del Comahue. This research was based on the four Adell and Castañeda’s pedagogic dimensions: informative, praxic, communicative, tutorial and evaluative. The results of this research represent an important reference to improve the quality of the course activity.
References
ANIJOVICH, R; CAPPELLETTI, G; MORA, S. y SABELLI, M.J. (2009) Transitar la formación pedagógica. Dispositivos y Estrategias. Buenos Aires: Paidós.
AREA MOREIRA, M. y ADELL, J. (2009). E Learning: Enseñar y aprender en espacios virtuales. En J. De Pablos (Coord.) Tecnología Educativa. La formación del profesorado en la era de Internet. Málaga: Aljibe.
JENKINS, H. y ALONSO, V. (2008). Inteligencia colectiva. HSM Management, (1), pp.70-75.
JENKINS, H., PURUSHOTMA, R., WEIGEL, M., CLINTON, K., & ROBISON, A. J. (2009). Confronting the Challenges of Participatory Culture. Media Education for the 21st Century. Cambridge: The MIT Press.
LÉVY, P. (1998). Construir la inteligencia colectiva. en Ramonet, I. (coord.) Internet el mundo que llega. Los nuevos caminos de la comunicación. Madrid: Alianza, pp. 101-106.
LITWIN, E. (2003). La educación a distancia. Buenos Aires: Amorrortu.
PÉREZ GÓMEZ, A. (2012). Educarse en la era digital. Madrid: Ediciones Morata.
PORRO, J. N. (2017). El aula virtual y sus dimensiones. Un análisis de la propia práctica. Educación, Formación e Investigación, 3(5), pp.136-157. En: https://ppct.caicyt.gov.ar/index.php/efi/article/view/11100
RODRÍGUEZ MARTIN, B. y CASTILLO SARMIENTO, C. (2019). Entornos virtuales de aprendizaje: posibilidades y retos en el ámbito universitario. Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla.
SCOLARI, C. (2013). Narrativas transmedia: cuando todos los medios cuentan. Barcelona: Deusto.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The generation of derivative works is allowed as long as it is not done for commercial purposes. The original work may not be used for commercial purposes.