Some Reflections about the Final Project Degree within the Art Department and a Little bit of History
Abstract
In this article I try to relate how the graduation instance was valued in the UNC, especially within the Art Department, with the aim of providing an institutional place to our future graduates. I understand that it is essential to recognize how research and artistic production were supported little by little within higher studies at certain moments of the managements of our university in order to glimpse the current reality in a different way and envision possible future paths.
In addition, more specifically related to the Final Project Degree, I mention some features that influence their realization, I mention different requirements of each artistic specialty and I add some of the voices of the protagonists. This allows us to know what is expected of each specialty and to get a big picture about the Art Department that goes beyond our particular disciplinary paths.
Downloads
References
Azaretto C. M. (2017). El trabajo del artista, el trabajo del investigador. En Azaretto C. M. (et al.) Investigar en Arte (pp. 23-37). La Plata: Edulp.
Behm, P. (2014). Caos[ex]música Estudio de conceptos relacionados con el caos, para la composición en música (Trabajo Final de Grado). Facultad de Artes de la Universidad Nacional de Córdoba, Argentina.
Brunner, E; Calvimonte, V & Franck, T. S. (2013). Le Magnific. De lo técnico a lo expresivo: indagación en una dramaturgia de la voz (Trabajo Final de Grado). Facultad de Artes de la Universidad Nacional de Córdoba, Argentina.
López-Cano, R., & San Cristóbal, Ú. (2014). Investigación artística en música. Problemas, métodos, experiencias y modelos. Barcelona: Esmuc.
Llorens, J. M. (2015). ¡Si! Resuena. La composición de una obra multidisciplinaria basada en el fenómeno de la resonancia y los sonidos vibroacústicos (Trabajo Final de Grado). Facultad de Artes de la Universidad Nacional de Córdoba, Argentina.
Pascucci, N. M. (2015). Metateatralidad y simulacro en el teatro contemporáneo. Amores que matan (Trabajo Final de Grado). Facultad de Artes de la Universidad Nacional de Córdoba, Argentina.
Reglamento de Trabajo Final de Licenciatura en Artes Visuales, Plan 2014, RHCS N° 16/2012. Recuperado de https://artes.unc.edu.ar/files/REGLAMENTO-LIC.-ARTES-VISUALES-a-Escultura-b-Grabado_-c-Pintura-d-Medios-Multiples-2014.pdf
Reglamento de Trabajo Final de Licenciatura en Cine y Televisión, OHCDFA 02/2012. Recuperado de https://artes.unc.edu.ar/files/RHCS_230_2013-Reglamento-Trabajo-Final-Licenciatura.pdf
Reglamento de Trabajo Final de Licenciatura en Composición Musical, RHCS 702/2016 Recuperado de https://artes.unc.edu.ar/files/Reglamento-de-TF-de-Licenciatura-en-Composición-Musical.pdf
Reglamento de Trabajo Final de Licenciatura en Teatro, OHCDFFyH N°01/2008. Recuperado de https://artes.unc.edu.ar/departamentos/departamento-de-teatro/trabajo-final/
Rubio, V. (2013). La Construcción del texto espectacular a partir del estudio y poetización de la causa judicial (Trabajo Final de Grado). Facultad de Artes de la Universidad Nacional de Córdoba, Argentina.
Sirvent, A. (2019). Pensar y hacer: La actualidad de la pintura. Sendas, 2(1), 74-100. Recuperado de https://revistas.unc.edu.ar/index.php/sendas/article/view/26404
Toro, L. (2019). El abierto topológico como modelo formal. Nuevas propuestas para la aplicación de conceptos de la topología conjuntista en Composición Musical (Trabajo Final de Grado). Facultad de Artes de la Universidad Nacional de Córdoba, Argentina.
Triquell, X. (2018). Aprender que se aprendió. Sendas, 1(1), 6-8.
Wood, L. (2017). La lógica en la creación La ciencia, el arte, la vida cotidiana. En Azaretto C. M. (et al.) Investigar en Arte (pp. 39-74). La Plata: Edulp.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Sendas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Commercial use of the original work and any derivative works is not permitted, and distribution of derivative works must be made under a license equal to that which governs the original work.