Survey on the state of university channels and diagnosis of TV5 School Channel
Keywords:
Television, Education, Universities, Retrospective searches, Communication research and policyAbstract
This article resumes the main guidelines of the final work of the Bachelor on Cine and TV of the Universidad Nacional of Córdoba. It addresses the state of affairs of the TV5 School Channel of the Arts Faculty and had as its main objective the survey of the forms of organization, production and circulation of content of different university channels with the purpose of releasing aspects that are useful to diagnose the particular situation from TV5. Finally, based on the selected data, a proposal is made for institutional and content dissemination that consider transmedia practice.
Downloads
References
Aguaded Gómez, J. I. y Macías Huelva, Y. (2007). Televisión universitaria y servicio público. Revista Comunicar. Volumen 16 (31) 681-689.
Bruno, D. (11 de mayo de 2007). Diagnóstico y poder. Diagnóstico y participación. Comunitaria e institucional. [Mensaje en un blog] Recuperado de: https://comunicacion.blogspot.com/2007/05/diagnostico-de-la-comunicacin.html
Camarero Calandria, E. (2010). Universidad, TV, internet, nuevos modelos de intercambio de comunicación social y científica. En R. Zallo y A. Badillo (eds.), Mercado y políticas de cultura y comunicación en la convergencia global (p. 176-184). Recuperado de: https://idus.us.es/bitstream/handle/11441/33029/Pages%20from%20ActasULEPICC2010%281%29.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Camarero Calandria, E. (2013). Análisis de la eficacia comunicativa de las televisiones universitarias en internet. Revista Vivat Academia. Volumen 123 (3), 24-40.
De Schutter, A. (2009). El proceso de la investigación participativa. Revista Aportes. Volumen 2 (20). 2-18.
Elliott, J. (1993). El cambio educativo desde la investigación-acción. Madrid: Morata.
Gámiz Sánchez, V. y Romero López, A. (2011). La televisión universitaria, el ejemplo de la Universidad de Granada. Revista de Educación Mediática y TIC. Volumen 1 (1), 52-67.
García Ferrando, M. (1986). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid. Alianza Universidad.
Jenkins, H. (2003). Transmedia Storytelling: Moving characters from books to films to video games can make them stronger. Recuperado de: https://www.technologyreview.com/2003/01/15/234540/transmedia-storytelling/
Jenkins, H. (2006). Convergence Culture. La cultura de la convergencia en los medios de comunicación. Barcelona: Paidós.
Lamarca Lapuente, M. J. (2007). Hipertexto: El nuevo documento en la cultura de la imagen. España: Agetec. Recuperado de: http://www.agetec.org/ageteca/hipertexto_cultura.pdf
Liendo, C. Servent, P. (2010). Pensar para la producción audiovisual multiplataforma para la Televisión Digital. Pangea. Volumen 1 (10). 199-213.
Mohaded, A. (2017). Propuesta para la dirección de TV5/ Canal Escuela del Departamento de Cine y TV de la Facultad de Artes UNC [Proyecto de gestión]. Copia en posesión de Valentina Bencharski & Aylen Cabanay.
Relys Díaz, L. (2005). Yo, sí puedo un programa para poner fin al analfabetismo. La Habana: Casa Editora Abril.
Rincón, O. (2018). Ya no hay tele, habitamos el entretenimiento audiovisual expandido. Orillera. Volumen 3. Recuperado de: http://orillera.undav.edu.ar/ya-no-hay-tele-habitamos-el-entretenimiento-audiovisual-expandido/
Rodríguez Gómez G., Gil Flores, J. y García Jiménez, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Granada: Ediciones Aljibe.
Scolari, C. (2013). Narrativas Transmedia. Cuando todos los medios cuentan. Barcelona: Deusto.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Sendas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Commercial use of the original work and any derivative works is not permitted, and distribution of derivative works must be made under a license equal to that which governs the original work.