"...I have to act as doctor, commissioner, merchant, public defender..." Rethinking the rural businesses of the Argentine pampas. 1900-1930
DOI:
https://doi.org/10.52885/2683-9164.v.n2-3.23295Abstract
This article deals with the different dimensions of retail activities, focusing in one agent: the rural stores houses, called in Argentina "almacenes de ramos generales". They have been a key driving force behind rural-led economic development in the pampas. With this purpose, I examine the patterns of distribution, the conformation of commercial community, their origins, and business characteristics. Fort he discussion of these problems, I adopt a small scale of observation, through case studies, and I use new sources provided by the accounting documents and letter books of rural stores. The study area is one of the margins of the pampeana region (the National Territory of La Pampa) and the period analysed is from the final years of the nineteenth century until the 1930's.
Downloads
Downloads
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a una Licencia de reconocimiento de Creative Commons. Se puede compartir, copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente la obra, siempre que: a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra); b) no se use para fines comerciales; c) no se altere, transforme o genere una obra derivada a partir de esta obra.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).