HEALTH PROFESSIONALS AND TEACHER TRAINING: INTEGRATED SYLLABUS PROPOSAL

Authors

  • M. I. Calneggia Universidad Católica de Córdoba
  • MS Lucchese Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba
  • A. C. Di Francesco Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba
  • A. Arnelotto Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba
  • D. Benítez Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.
  • M. Bono Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.
  • C. Díaz Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.
  • A. R. Fernández Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Escuela de Salud Pública y Ambiente.

DOI:

https://doi.org/10.31052/1853.1180.v19.n2.11937

Keywords:

Didactics, Higher Education, Research-action

Abstract

The purpose of this research is to describe the training process in research-action that took place in the integration of Educational Research and Special Didactics; two chairs of the course of studies University Teaching, result of seven-year-work. Said process arises from the acknowledgment of issues proposed by students-professionals in their work as teachers. The construction of the research problem requires different pedagogic strategies. Methodology was based on the research-action approach. Results confi rm that inter-chair integration is a key factor to transform university tasks and an alternative to encourage and develop scientifi c research helping to improve and transform society as one of the objectives on the Catholic University of Cordoba. At the same time, it is becoming a strategy for agreement, consensus, innovation and investigation, consistent with the institutional mission.

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Author Biographies

M. I. Calneggia, Universidad Católica de Córdoba

Mgter. En Investigación Educativa (Mención socioantropológica). Profesora Titular UCC. Directora del Posgrado UPC.

MS Lucchese, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba

Dra en Ciencias de la Salud. Prof. FCM-UNC. Prof UCC.

A. C. Di Francesco, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba

Lic. en Ciencias de la Educación. Prof. UCC

A. Arnelotto, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Universidad Católica de Córdoba

Prof. en Historia y Lic. en Ciencias de la Educación. Prof. UCC y Prof UPC

D. Benítez, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.

Prof y Lic. en Ciencias de la Educación.

M. Bono, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.

Prof y Lic. en Ciencias de la Educación

C. Díaz, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas.

Prof y Lic. en Ciencias de la Educación

A. R. Fernández, Universidad Nacional de Córdoba. Fac. Cs. Médicas. Escuela de Salud Pública y Ambiente.

Doctora en Medicina y Cirugía. Esc. de S. Pública, Fac. de Cs. Méd., UNC

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Published

2015-08-12

How to Cite

1.
Calneggia MI, Lucchese M, Di Francesco AC, Arnelotto A, Benítez D, Bono M, Díaz C, Fernández AR. HEALTH PROFESSIONALS AND TEACHER TRAINING: INTEGRATED SYLLABUS PROPOSAL. Rev. Salud Pública (Córdoba) [Internet]. 2015 Aug. 12 [cited 2024 Jul. 17];19(2):24-33. Available from: https://revistas.unc.edu.ar/index.php/RSD/article/view/11937

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Section

Scientific Articles

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