Pareidolia. Minimum image possibilities

Experiences in videoinstallation

Authors

  • Catalina Federovisky Facultad de Artes, Universidad Nacional de Córdoba

Keywords:

Visual arts, Digital art, Perception

Abstract

Where is the line between being or not being an image? How much can we reduce a video until it stops receiving its name? The minimal image is a silent, slow, reduced image. The minimal video is born in the outside world, but not necessarily points it. Iconicity decreases. Reception might be wider. Pareidolia may show up. What are we looking at? What do we think we are looking at? This project explores possible perceptual experiences through video installation. This is also an instance to think about photographs, videos, and their relation with the real world. What are this images pointing to?

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Author Biography

Catalina Federovisky, Facultad de Artes, Universidad Nacional de Córdoba

Es Licenciada en Grabado por la Facultad de Artes, donde actualmente se desempeña como docente adscripta. Fue representante estudiantil del departamento de Artes Visuales, tutora de estudiantes ingresantes y participó en proyectos de extensión universitaria. Se formó como mediadora cultural y trabajó en espacios artísticos y de divulgación científica. Desde 2017 integra El lado azul del bosque, un proyecto de experimentación y educación artística y biológica no formal. En el ámbito de la producción artística, ha participado de clínicas, exhibiciones, talleres y otras experiencias.

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Published

2020-10-26

How to Cite

Federovisky, C. (2020). Pareidolia. Minimum image possibilities: Experiences in videoinstallation. Sendas, 3(1), 103–121. Retrieved from https://revistas.unc.edu.ar/index.php/sendas/article/view/30630