Pornographic cinema of the industrial porn to the new proposals emerging. Comparative analysis

Authors

  • Nicolás Aravena Seguel Facultad de Artes, Universidad Nacional de Córdoba

Keywords:

Cinema, Pornography, Industry, Feminism, Gender roles

Abstract

  The following article is part of my research work degree for the degree in Film and Television. It sets out the main axes in which a new porn is developed and the context in which they have been promoted under a feminist and much more liberating perspective compared to the concepts already established by conventional and industrial porn. Insurgencies such as post-porno attempt to turn the classic approach, proposing an option that includes dissident bodies and sexualities, as well as a restructuring of the paradigmatic elements that build this story, acquiring an emancipatory and disruptive air.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Nicolás Aravena Seguel, Facultad de Artes, Universidad Nacional de Córdoba

    Nació en Concepción, Chile en 1989. Escritor y Licenciado en cine y televisión, egresado de la Universidad Nacional de Córdoba en 2018. Ha publicado un libro de cuentos “Devenires Juveniles” bajo la editorial Cordobesa Lago Editora el año 2019, así mismo participado en varias revistas independientes de literatura, también en otras de carácter académico como la revista Artilugio. Actualmente se encuentra realizando un trabajo de posgrado enfocado en las problemáticas del género pornográfico enfrentado a las nuevas irrupciones culturales que proponen otra identidad a nuestras sexualidades.

References

Arcand, B. (1993). Antropología de la pornografía: El Jaguar y el oso hormiguero. Buenos Aires: Nueva Visión.

Despentes, V. (2007). Teoría King Kong. Santa Cruz de Tenerife: Melusina.

Egaña, L. (2009). La pornografía como tecnología de género, laFuga, 9. Recuperado de: http://2016.lafuga.cl/la-pornografia-como-tecnologia-de-genero/273

Gnecci, F. (1 de julio de 2017). El boom del porno hecho por y para mujeres (entrevistada por Laura Reina par La nación). Recuperado de https://www.lanacion.com.ar/lifestyle/el-boom-del-porno-hecho-por-y-para-mujeres-gana-terreno-en-la-intimidad-nid2038613

Gubbern, R. (2005). La imagen pornográfica y otras perversiones ópticas. Barcelona: Anagrama.

Haraway, D. (1995). Ciencia, ciborgs y mujeres. La reinvención de la naturaleza. Madrid: Cátedra.

Llopis, M. (2010). El posporno era eso. Santa Cruz de Tenerife: Melusina.

Lust, E. (2008). Porno para mujeres Santa Cruz de Tenerife: Melusina.

Lust, E. (noviembre de 2012). Veo el porno como una herramienta de educación (entrevistada por Víctor Laser para Jot Down). Recuperado de http://www.jotdown.es/2012/11/erika-lust-veo-el-porno-como-una-herramienta-de-educacion-de-influencia-de-politica/

Milano, L. (2014). Usina Posporno: Disidencia sexual, arte y autogestión en la Pospornografía. Buenos Aires: Recursos Editoriales.

Preciado, B. (2008). Testo yonqui. Madrid: Espasa Forum.

Preciado, P. (enero de 2014). Entrevista con Paul B. Preciado: posporno/excitación disidente (entrevistadx por Parole de Queer) Recuperado de http://paroledequeer.blogspot.com/2014/01/entrevista-con-beatriz-preciado.html

Downloads

Published

2020-10-26

How to Cite

Pornographic cinema of the industrial porn to the new proposals emerging. Comparative analysis. (2020). Sendas, 3(1), 45-60. https://revistas.unc.edu.ar/index.php/sendas/article/view/30618