El rol de los vínculos interpersonales en los procesos de vinculación universidad-industria. El caso de la UNCPBA
Abstract
La tesis se propone realizar una contribución original a la literatura sobre vinculación U-I, explorando específicamente si la dimensión relacional del capital social, es decir aquella asociada a la fortaleza de las relaciones interpersonales que los individuos han desarrollado entre sí a través de su historia de interacciones (Granovetter, 1992), impacta sobre las modalidades a través de las cuales se producen los intercambios de conocimiento, y sobre los beneficios percibidos por los investigadores de la vinculación. Se incorpora para ello una nueva categoría analítica - la Fuerza del Vínculo - en el marco de la discusión previa de la literatura, desarrollando hipótesis específicas para testear la asociación entre Fuerza del Vínculo, Modalidades de Vinculación y Beneficios de la Vinculación.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Pymes, Innovación y Desarrollo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).