Presentation

Authors

  • Rodrigo Arocena Universidad de la República
  • Judith Sutz Universidad de la República

DOI:

https://doi.org/10.61203/2347-0658.v11.n1.36515

Abstract

Integration and Knowledge did us the honor of inviting us to organize a special issue on “Higher education, science, technology and innovation in new alternatives for development”. Colleagues from Argentina, Brazil, Mexico, Paraguay and Uruguay agreed to collaborate.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Almeida Pereira, T. y da Cunha, C. (2021). Ciência, Tecnologia, Desenvolvimento e a Pós-Graduação em Biotecnologia. Integración y conocimiento. Este número.

Arocena, R. y Sutz, J. (2021). El ideal latinoamericano de Universidad y la realidad del siglo XXI. Cuadernos de Universidades. – No. 13. México: Unión de Universidades de América Latina y el Caribe.

Arocena, R. (2018). Conocimiento y poder en el desarrollo. Hacia estrategias democratizadoras. Montevideo: Biblioteca Plural, Universidad de la República.

Barletta, F., Suárez, D. y Yoguel, G. (2021). El sistema universitario argentino y los desafíos post-COVID19. Integración y conocimiento. Este número.

Bárcena, A. & Cimoli, M. (2020). Structural asymmetries and the health crisis: the imperative of a transformative recovery for the advancement of sustainable development in Latin America and the Caribbean. CEPAL Review (132), 17-45 DOI: https://doi.org/10.18356/16840348-2020-132-2

Buendía, A. y Natera, J. M. (2021). Educación superior, CTI y desigualdad: límites y contradicciones sistémicas en tiempos de COVID-19. Integración y conocimiento. Este número.

De Sousa Santos, B. (2020). La cruel pedagogía del virus. Buenos Aires: CLACSO. DOI: https://doi.org/10.2307/j.ctv1gm01nn

Ferguson, N. (2021). DOOM. The Politics of Catastrophe. New York: Penguin Press

Heinzen, M. y Bortagaray, I. (2021). Universidad para el desarrollo en Uruguay: construcción de capacidades académicas en respuesta a necesidades locales y nacionales. Integración y conocimiento. Este número.

Ocampos, S., Stark, B y Robledo, M. (2021). Formación para la Docencia Médica: Resultados y Desafíos. Integración y conocimiento. Este número.

Robaina, N., Del Prado, L., Suárez, M. y Noboa, A. (2021): Universidad y desarrollo local: procesos innovadores en el tercer nivel de gobierno. Integración y conocimiento. Este número.

Robledo, W., Galina, E., Daghero, A. y Llao, M. I.: (2021): Políticas subnacionales de CTI: caso Córdoba 2016-2019. Integración y conocimiento.

Marín, A. (2021). Desafíos actuales de la política productiva y tecnológica en América Latina. Presentado al Seminario LALICS & Universidad de

Stern, N (2021). A time for action on climate change and a time for change in economics. Centre for Climate Change Economics and Policy Working Paper 397/Grantham Research Institute on Climate Change and the Environment Working Paper 370. London: London School of Economics and Political Science.

Talca “Las Políticas de Ciencia, Tecnología e Innovación para el desarrollo, ante la crisis generada por la Covid-19”, 1-3 de agosto.

McNeill, J. R. y Engelke, P. (2014). The Great Acceleration. An Environmental History of the Anthropocene since 1945. The Belknap Press of Harvard University Press. DOI: https://doi.org/10.4159/9780674970731

Therborn, G. (2013): The Killing Fields of Inequality. Cambridge: Polity Press.

Published

2022-01-31

How to Cite

Arocena, R., & Sutz, J. (2022). Presentation. Integración Y Conocimiento, 11(1), 4–15. https://doi.org/10.61203/2347-0658.v11.n1.36515

Issue

Section

Dossier: "Educación Superior, ciencia, tecnología e innovación"