Presentation
DOI:
https://doi.org/10.61203/2347-0658.v11.n1.36515Abstract
Integration and Knowledge did us the honor of inviting us to organize a special issue on “Higher education, science, technology and innovation in new alternatives for development”. Colleagues from Argentina, Brazil, Mexico, Paraguay and Uruguay agreed to collaborate.
Downloads
References
Almeida Pereira, T. y da Cunha, C. (2021). Ciência, Tecnologia, Desenvolvimento e a Pós-Graduação em Biotecnologia. Integración y conocimiento. Este número.
Arocena, R. y Sutz, J. (2021). El ideal latinoamericano de Universidad y la realidad del siglo XXI. Cuadernos de Universidades. – No. 13. México: Unión de Universidades de América Latina y el Caribe.
Arocena, R. (2018). Conocimiento y poder en el desarrollo. Hacia estrategias democratizadoras. Montevideo: Biblioteca Plural, Universidad de la República.
Barletta, F., Suárez, D. y Yoguel, G. (2021). El sistema universitario argentino y los desafíos post-COVID19. Integración y conocimiento. Este número.
Bárcena, A. & Cimoli, M. (2020). Structural asymmetries and the health crisis: the imperative of a transformative recovery for the advancement of sustainable development in Latin America and the Caribbean. CEPAL Review (132), 17-45
Buendía, A. y Natera, J. M. (2021). Educación superior, CTI y desigualdad: límites y contradicciones sistémicas en tiempos de COVID-19. Integración y conocimiento. Este número.
De Sousa Santos, B. (2020). La cruel pedagogía del virus. Buenos Aires: CLACSO.
Ferguson, N. (2021). DOOM. The Politics of Catastrophe. New York: Penguin Press
Heinzen, M. y Bortagaray, I. (2021). Universidad para el desarrollo en Uruguay: construcción de capacidades académicas en respuesta a necesidades locales y nacionales. Integración y conocimiento. Este número.
Ocampos, S., Stark, B y Robledo, M. (2021). Formación para la Docencia Médica: Resultados y Desafíos. Integración y conocimiento. Este número.
Robaina, N., Del Prado, L., Suárez, M. y Noboa, A. (2021): Universidad y desarrollo local: procesos innovadores en el tercer nivel de gobierno. Integración y conocimiento. Este número.
Robledo, W., Galina, E., Daghero, A. y Llao, M. I.: (2021): Políticas subnacionales de CTI: caso Córdoba 2016-2019. Integración y conocimiento.
Marín, A. (2021). Desafíos actuales de la política productiva y tecnológica en América Latina. Presentado al Seminario LALICS & Universidad de
Stern, N (2021). A time for action on climate change and a time for change in economics. Centre for Climate Change Economics and Policy Working Paper 397/Grantham Research Institute on Climate Change and the Environment Working Paper 370. London: London School of Economics and Political Science.
Talca “Las Políticas de Ciencia, Tecnología e Innovación para el desarrollo, ante la crisis generada por la Covid-19”, 1-3 de agosto.
McNeill, J. R. y Engelke, P. (2014). The Great Acceleration. An Environmental History of the Anthropocene since 1945. The Belknap Press of Harvard University Press.
Therborn, G. (2013): The Killing Fields of Inequality. Cambridge: Polity Press.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who have publications with this journal accept the following terms:
a. Authors shall retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which shall simultaneously be subject to the Creative Commons License of Recognition which allows third parties to share the work as long as its author is indicated and its first publication is this journal.
b. Authors may adopt other non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional telematic archive or publishing it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is indicated.
c. Authors are allowed and encouraged to disseminate their work via the Internet (e.g. in institutional telematic archives or on their website) after publication of the article, which may lead to interesting exchanges and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access).