Formación docente inicial en educación de jóvenes y adultos y educación rural en países del Mercosur
DOI:
https://doi.org/10.61203/2347-0658.v5.n1.14716Abstract
Este artículo presenta algunos resultados alcanzados en el marco del proyecto “Estudio de la situación de las políticas de formación docente para educación de jóvenes y adultos y educación rural en países del Mercosur”. Este proyecto fue seleccionado en la Convocatoria restringida a las Instituciones Superiores/Terciarias de Formación Docente y/o Universidades de Argentina, Brasil, Paraguay y Uruguay para la presentación de propuestas de creación de redes, que desarrollaran estudios y proyectos de mejora en el marco del “Programa de Apoyo al Sector Educativo del MERCOSUR” (PASEM).
Downloads
References
Achilli, E. (1998). Investigación y Formación Docente. (5° Edición). Rosario: Laborde Editor.
________ (2005). Investigar en Antropología Social: los desafíos de transmitir un oficio. Rosario. Laborde Editor.
Edelstein, G. y Aguiar, L. y otros. (2004). Formación docente y reforma: un análisis de caso en la jurisdicción Córdoba. (1° Edición). Córdoba: Brujas.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who have publications with this journal accept the following terms:
a. Authors shall retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which shall simultaneously be subject to the Creative Commons License of Recognition which allows third parties to share the work as long as its author is indicated and its first publication is this journal.
b. Authors may adopt other non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional telematic archive or publishing it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is indicated.
c. Authors are allowed and encouraged to disseminate their work via the Internet (e.g. in institutional telematic archives or on their website) after publication of the article, which may lead to interesting exchanges and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access).