Articulando diálogos entre familias y Educación Sexual Integral

Authors

  • Valentina Biondini Instituto Académico Pedagógico de Ciencias Sociales. Universidad Nacional de Villa María
  • Eimí Lecce Fernández Instituto Académico Pedagógico de Ciencias Sociales. Universidad Nacional de Villa María
  • Lara Palena Instituto Académico Pedagógico de Ciencias Sociales. Universidad Nacional de Villa María
  • Pilar Ulacco Instituto Académico Pedagógico de Ciencias Sociales. Universidad Nacional de Villa María.

Keywords:

outreach; comprehensive sexuality education; day care; relatives; Cordoba

Abstract

This paper describes the experience of an outreach project carried out with teachers working at the municipal day care institution Jardín Maternal Municipal Ternuritas, which was directed to the relatives of those children attending the institution. The project took place in the second term of 2019 and it was financed by the Outreach Institute of the National University of Villa Maria (UNVM). The aim of this project is the creation of tools to address comprehensive sexuality education in the family environment, by working with those responsible for looking after and upbringing children in day care at Jardín Maternal Municipal Ternuritas.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Censo Provincial de Población (2010). Dirección General de Estadística y Censos de la Provincia de Córdoba. Córdoba, Argentina. Recuperado de: https://estadistica.cba.gov.ar/

Cillero Bruñol, M. (1999). Infancia, autonomía y derechos: Una cuestión de principios. Instituto Interamericano del niño, la niña y adolescentes. Recuperado de: http://www.iin.oea.org/Cursos_a_distancia/explotacion_sexual/Lectura4.Infancia.DD.pdf

Cuño Bonito, J. (2016) La universidad Latinoamericana en la encrucijada: amenazas, desafíos y soluciones”. Revista Historia de la Educación Latinoamericana, 18(26), 241-277. Recuperado de: https://www.redalyc.org/pdf/869/86945261012.pdf

Giraudo, C. y Vergerio, G. (2016). La extensión universitaria: en busca del saber, del conocimiento colectivo y la construcción de la demanda. Revista EXT, (7) 1-19. Recuperado de: https://revistas.unc.edu.ar/index.php/ext/article/view/14466

Ley Nacional 26150 de 2006. Programa Nacional de Educación Sexual Integral. 24 de octubre de 2006. BORA.

Resolución N° 340 del año 2018. Consejo Federal de Educación. Argentina, 2018.

Published

2020-10-19

Issue

Section

Experiencias y prácticas en extensión