TEACHING ORALITY IN THE TRAINING OF TRAINERS
Keywords:
orality, discursive genres, language teaching transmedia, teacher trainingAbstract
This article summarizes the central aspects of a research work focused on analyzing the
proposals for teaching academic orality in different Teacher Training Institutes in the
Province of Córdoba.
Based on this research, possible lines of action were proposed that sought to strengthen
teaching strategies to address academic orality. Among them, the creation of a Transmedia
Dossier was proposed, the objective of which was to offer an alternative work around
academic oral genres that not only claimed the importance of the practice of orality in
the teaching and learning process, but also highlighted the relevance of your planning.
References
Borioli, G.; Fantino I.; Monserrat, M. (2019). Cómo hablan los estudiantes. Oralidad académica en la Escuela de Ciencias de la Educación. En O. Falconi y L. Abrate (Comps.), XI Jornadas de Investigación en Educación: “Disputas por la igualdad: hegemonías y resistencias en educación”. Ed. Volumen Combinado.
Camps, A. (2005). Hablar en clase, aprender lengua. En C. Barragán et al. (Eds.), Hablar en clase. Cómo trabajar la lengua oral en el centro escolar (pp. 37-44). Graó.
Castagno, F. y Waigandt, D. (2020). Procesos de formación y prácticas letradas en la educación superior argentina: El aporte de redes académico-científicas para favorecer políticas de democratización. Revista Digital de Políticas Lingüísticas, 12(12).
Córdoba. Ministerio de Educación. (2015). Diseño Curricular para los Profesorados de Educación Inicial y Primaria. https://dges-cba.infd.edu.ar/sitio/curriculares/upload/Disenio_Curr_Primaria_Inicial_2015.pdf
Córdoba. Ministerio de Educación. (2012-2013). Informe Provincial de la Evaluación del Desarrollo Curricular de las Carreras de Profesorado de Educación Inicial y Educación Primaria Ministerio de Educación.
Jenkins, H. (2013). Cultura Transmedia. La creación de contenido y valor en una cultura en red. Gedisa.
Ong, W. (1987). Oralidad y escritura: tecnologías de la palabra. FCE.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Atribución No Comercial Compartir Igual (by-nc-sa):
No se permitirá un uso comercial de la obra original, ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.