Authorship in Argentine serial fiction: Analysis of Bruno Stagnaro’s works
Keywords:
Authorship, Audiovisual serial fiction, New Argentinian Cinema, Bruno Stagnaro, Pizza, birra, fasoAbstract
This work addresses reflections that arise from new audiovisual forms, mainly in the close contact between cinema and contemporary fictional series. The hypothesis is based on the extension stalled in film theory to certain productions, such as television, but which take cinema as a quality reference. So we ask ourselves: Is it possible to adapt these concepts to new audiovisual forms? What is the scope of the concept of authorship? This work addresses the career of director Bruno Stagnaro, a film director with television work, offering the possibility of a study of his work in productions of different natures.
Downloads
References
Bazin, A. (1957). De la política de los autores. Cahiers du Cinéma, nº 70, pp. 2-11.
Bernini, E. (2012). Las series de televisión y lo cinematográfico. Algunas notas. AA. VV. Kilómetro 111. Ensayos sobre cine, n°10, pp. 25-40. Buenos Aires.
Berti, A. (2018). Reanudar y capturar: Sobre la percepción de la ficción serial [manuscrito presentado para publicación]. Mimeo.
Caetano, A. (2002) Tumberos [serie de televisión]. Argentina: Ideas del Sur.
Caetano, A. (2002) Un oso rojo. [película]. Argentina: Lita Stantic Producciones.
Caetano, A. y Stagnaro, B. (1998) Pizza, birra, faso. [película]. Argentina. Palo y a la Bolsa Cine
Dall´Asta, M. (2012). Para una teoría de la serialidad. AA. VV. Kilómetro 111. Ensayos sobre cine, n°10 pp. 71-89. Buenos Aires.
Hitchcock (1955 -1965) Alfred Hitchcock Presenta [serie de televisión]. CBS – NBC. Estados Unidos.
Manzotti, P. (2014). Seriemanía. Buenos Aires: Random House.
Ortega, L. (2015) Historia de un clan [serie de televisión]. Telefe: Argentina.
Ortega, S. (2003) Disputas [serie]. Argentina: Ideas del Sur.
Ortega, S. Caetano, A. (2016-) El marginal [serie de televisión]. Argentina: Underground Producciones.
Sarris, A. (1970). El cine norteamericano. Ciudad de México: Diana, S. A.
Scolari, C. (2008). La estética posthipertextual. D. Romero López y A. Sanz Cabrerizo(coord.) Literatura del texto al Hipermedia (pp. 73-79). Barcelona: Anthropos.
Schwarböck, S. (2012). Historia de un error. La legitimación estética de las series. AA. VV. Kilómetro 111. Ensayos sobre cine, n°10, pp. 7-23. Buenos Aires.
Stagnaro, B. (2000) Okupas [serie de televisión]. Argentina: Ideas del Sur.
Stagnaro, B. (2017-2018) Un gallo para Esculapio [serie de televisión]. Argentina: Underground Producciones.
Thompson, R. J. (2007). Preface. J. McCabe y K. Akass (ed.). Quality TV: Contemporary American Television and Beyond (en inglés). Londres: Tauris. pp. xvii-xx.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Julieta Maldonado
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Commercial use of the original work and any derivative works is not permitted, and distribution of derivative works must be made under a license equal to that which governs the original work.