Proyecto Universidad Nacional de Jujuy (Argentina) - Universidad Federal Goias (Brasil)
DOI:
https://doi.org/10.61203/2347-0658.v8.n1.24673Abstract
Se presenta aquí, de manera resumida, resultados y conclusiones de la experiencia de trabajo académico y producción de conocimiento que, en el marco del Programa Centros Asociados para el Fortalecimiento de Posgrado BRASIL- ARGENTINA /CAFP-BA (Resolución N° 4361 SPU. Proyecto Nº 060/14), vinculó al Programa de Posgraduación en Historia de la Universidad Federal de Goiás (UFG-Brasil) y al Doctorado en Ciencias Sociales de la Universidad Nacional de Jujuy (UNJu-Argentina). El proyecto se desarrolló entre los años 2014 y 2018. Es destacable la fortaleza del vínculo creado entre la UFG y la UNJu a partir de este proyecto cuya continuidad y diversificación trasciende los plazos previstos, las dificultades, cambios y crisis que conocieron los respectivos sistemas científico-tecnológicos a escala nacional.
Downloads
References
Detienne, M., 2001. Comparar lo incomparable. Alegato en favor de una ciencia histórica comparada. España: Editorial Península.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who have publications with this journal accept the following terms:
a. Authors shall retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which shall simultaneously be subject to the Creative Commons License of Recognition which allows third parties to share the work as long as its author is indicated and its first publication is this journal.
b. Authors may adopt other non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional telematic archive or publishing it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is indicated.
c. Authors are allowed and encouraged to disseminate their work via the Internet (e.g. in institutional telematic archives or on their website) after publication of the article, which may lead to interesting exchanges and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access).