Editorial
DOI:
https://doi.org/10.61203/2347-0658.v5.n1.14680Abstract
Para reactualizar el debate sobre los sentidos y dilemas de la internacionalización de la educación superior en la segunda parte del dossier, coordinado por Ana Donini (Argentina) y Célio da Cunha (Brasil), fueron convocados docentes, investigadores y referentes con una dilatada trayectoria en ámbitos de decisión nacionales e internacionales a reflexionar sobre sus efectos en el fortalecimiento de la formación de grado y de postgrado, la investigación y la producción de conocimiento y la gestión institucional. A través de artículos y entrevistas, autores de Argentina, Brasil, Uruguay e Inglaterra analizan con sentido crítico los obstáculos, las deudas pendientes y también las potencialidades que, desde una visión prospectiva, plantean los procesos de internacionalización e integración regional en los particulares contextos que viven nuestros países.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who have publications with this journal accept the following terms:
a. Authors shall retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which shall simultaneously be subject to the Creative Commons License of Recognition which allows third parties to share the work as long as its author is indicated and its first publication is this journal.
b. Authors may adopt other non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional telematic archive or publishing it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is indicated.
c. Authors are allowed and encouraged to disseminate their work via the Internet (e.g. in institutional telematic archives or on their website) after publication of the article, which may lead to interesting exchanges and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access).