Extensionism in adolescents with vocational uncertainties in times of pandemic

Authors

  • Marcos Ariel Faletti Universidad Nacional de Río Cuarto. Docente-investigador y extensionista

Keywords:

extension project , vocational and occupational guidance , future perspective

Abstract

This article synthesizes the results of an extension project on vocational and occupational guidance in young people from Río Cuarto and its region, in a pandemic context. The activities were developed with the participation of Psychology students and the interdisciplinary extension group.

The activities were carried out in a virtual system in a synchronic and asynchronic way. The results show that there is uncertainty about the future. However, there is interest in asking questions about the future. Finally, education continues to be a legitimate option to project social insertion and self-realization

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aulagnier, P. (1991). Construir(se) un pasado. Revista de APdeBA Adolescencia, XIII, 3.

Bandura, A. (1989). Human Agency in social Cognitive Theory. Amerycan Psychologist, 44, 9, pp. 1175-1184.

Bauman, Z. (2007). Vida de consumo. Fondo de Cultura Económica.

(1999). Trabajo, consumismo y nuevos pobres. Gedisa.

Bernardi, F. (2003). La fábrica de la infelicidad; nuevas formas de trabajo y movimiento global. Traficantes de sueños.

Dubar, C. (1991). La socialisation: construcción de identités sociales et profesionelles. Armand Colin.

Dubar, C. (2003). La crise des identités. L´interprétation d´une mutation. PUF.

Guichard, J. (1993). L´ecole et les reprèsentations d´avenirdes adolescents. PUF.

López Bonelli, Á. (2010). La Orientación Vocacional como proceso. Teoría, técnica y práctica. Bonum.

Rascovan, S. (2017). La orientación vocacional como proceso subjetivante. Paidós.

(2005). Orientación Vocacional. Una perspectiva crítica. Paidós.

Published

2022-12-26

Issue

Section

Experiencias y prácticas en extensión