Educating with the heart. Rural education, pandemic and virtuality in the south of Córdoba

Dossier "Educational experiences in pandemics"

Authors

  • Stella Maris Arce Escuela Patricias Argentinas

Keywords:

Rural Education, Teaching, Covid-19

Abstract

The rural school to which I am going to refer is located between the towns of Chazón and Ucacha. It is precisely 18km away from Ucacha -a stretch of 15km of road and 3km of dirt road- and belongs to the locality of Chazón, in the Department of General San Martín. Its name is Patricias Argentinas, Colonia "La Ranchera". This school turned 69 years old last September. It is very dear to the settlers of the place, since many people from neighbouring towns have passed through it. The children who attend the school come from rural areas, from the countryside; some live 11km away and others, those who are closer, live 2km away. They are brought by their parents by car or van. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Stella Maris Arce, Escuela Patricias Argentinas

Stella Maris Arce es Profesora en Primero y Segundo Ciclo de Educación General Básica (EGB), y Profesora en Educación Inicial, carreras realizadas en el Instituto Superior Clelia Fanny Castagnino de la ciudad de Ucacha. También es Licenciada en Enseñanza de Ciencias del Ambiente por la Facultad Regional de San Francisco, en la Universidad Tecnológica Nacional. Diplomada en Educación Emocional por la Universidad Nacional de Villa María, y Diplomada en Formación de Acompañantes Comunitarias/os Contra la Violencia de Género por por el Ministerio de la Mujer de la Provincia de Córdoba, y las Universidades e Institutos Universitarios de Córdoba que integran la Red. Cursó el Posgrado en Formación de Acompañantes Comunitarias/os contra la Violencia de Género y el Posgrado de Asistencia Integral a Varones que ejercen violencia de género, ambos en la Universidad Provincial de Córdoba. Actualmente realizando la Licenciatura en Gestión Educativa de la Universidad Nacional de Santiago del Estero. Se desempeña desde el año 2015 como docente rural PU (Personal Único). Temas de interés: continuar capacitándose y actualizándose para afrontar las problemáticas actuales.

References

-

Published

2021-12-07

How to Cite

Arce, S. M. (2021). Educating with the heart. Rural education, pandemic and virtuality in the south of Córdoba: Dossier "Educational experiences in pandemics". Etcétera. Revista Del Área De Ciencias Sociales Del CIFFyH, (9). Retrieved from https://revistas.unc.edu.ar/index.php/etcetera/article/view/35830

Issue

Section

Perlitas