TEACHING MATHEMATICS IN MULTIGRADE CLASSROOMS

SOME CONTRIBUTIONS TO ITS APPROACH IN TEACHER TRAINING

Authors

  • Marcos Abel Varettoni Centro de Capacitación, Información e Investigación Educativa de Ayacucho

Keywords:

teacher training, multigrade, mathematics instruction, rural education, didactic knowledge

Abstract

This paper deals of teacher training and presents some contributions aimed at the
construction of didactic knowledge related to the teaching of mathematics in multigrade
classrooms. Decisions and anticipations are presented in the planning of a proposal for
the study of the number system, which aim to promote different interactions in the
teacher’s classroom with different levels of complexity of this knowledge from a
collective work. As part of this activity and study process, the aim is also to promote the
identification of new relationships with the knowledge at stake, with the work in this
discipline, taking into account the didactic decisions that promote it.
First of all, the aim is to give an account of the area of vacancy of the subject raised and
the reasons for this on the basis of the pedagogical and didactic production of reference
and then introduce possible instructions to be developed in the training classroom,
justifying the reasons for its choice.

Author Biography

  • Marcos Abel Varettoni, Centro de Capacitación, Información e Investigación Educativa de Ayacucho

    Magíster en Educación (UNQ), especialista en Educación (FLACSO), licenciado en Educación Matemática (UNICEN) y profesor de Matemática (ISFD 87). Se desempeña como director del Centro de Capacitación, Información e Investigación Educativa de Ayacucho (Pcia. De Bs. As.), como capacitador del área de matemática para el nivel primario (Dirección de Formación Docente Permanente de la DGCyE) y como docente en el Profesorado de Educación Primaria y de Educación Inicial en cátedras relacionadas con la enseñanza de la matemática (ISFD 87 de Ayacucho). Es coautor de libros de textos de matemática destinados al nivel primario. También ha integrado equipos de investigación y participado como ponente en diferentes congresos de educación.

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Published

2024-09-30

How to Cite

TEACHING MATHEMATICS IN MULTIGRADE CLASSROOMS: SOME CONTRIBUTIONS TO ITS APPROACH IN TEACHER TRAINING. (2024). Educación, formación E investigación, 10(17), 59-76. https://revistas.unc.edu.ar/index.php/efi/article/view/46530