WOMEN, ANATOMY AND THE GLASS CEILING: SPEECH VS REALITY

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.31051/1852.8023.v15.n1.40847

Palabras clave:

x

Resumen

The reality of the participation of women in academic teaching careers at the University of the Oriental Republic of Uruguay is exposed, emphasizing the evolution in recent years and their active participation in organizational or teaching roles of higher grades in the Chair of Anatomy of the Faculty of Medicine.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Citas

Arim R. 2018. Informe del Relevamiento Continuo de Estudiantes de grado de la Udelar Año 2018 #1 Los estudiantes desde una perspectiva de género. URL: https://planeamiento.udelar.edu.uy/wp-content/ uploads/sites/33/2020/11/1.-Forma-Estudiantes-Género.pdf (acceso Feberero 2023)

Lamas M. 1996. La perspectiva de género. URL: https://catedraunescodh.unam.mx/catedra/ mujeres/menu_superior/Doc_basicos/5_biblioteca_virtual/2_genero/20.pdf (acceso Feberero 2023)

Rey G. 2020. Medio siglo craquelando el techo de cristal, romperlo no ha sido posible. URL: http://www.scielo.edu.uy/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2301-12542020000201501&lng =es&nrm=iso>. (acceso Feberero 2023)

Descargas

Publicado

2023-04-02

Cómo citar

Borgno, L. (2023). WOMEN, ANATOMY AND THE GLASS CEILING: SPEECH VS REALITY. Revista Argentina De Anatomía Clínica, 15(1), 12–14. https://doi.org/10.31051/1852.8023.v15.n1.40847

Número

Sección

Temas de Debate