The lost image
DOI:
https://doi.org/10.31056/2250.5415.v8.n2.22761Keywords:
Subject, Trauma, Memory, Absence, Alteration of the visible, Aesthetic and PoliticsAbstract
The majority of Rithy Panh’s movies focus on the aftermath of the genocidal Khmer Rouge regime in Cambodia. The Missing Picture offers in 2013, a partially autobiographical approach, accessible to a wide audience. Rithy Panh uses clay figures, archival footage, and his narration to describe the atrocities Cambodia’s Khmer Rouge committed between 1975 and 1979. This movie allows to analyze the question of the construction of the subject facing a traumatic event. In a continuous loop, the narration drives the trauma’s matter from a scene to the other one. Working on the diversity of images leads the trauma in the cinematic materialDownloads
Published
Issue
Section
License
Los autores que publiquen en Ética y Cine Journal aceptan las siguientes condiciones:
Los autores/as conservan los derechos de autor © y permiten la publicación a Ética y Cine Journal, bajo licencia CC BY-SA / Reconocimiento - Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. La adopción de esta licencia permite copiar, redistribuir, comunicar públicamente la obra, reconociendo los créditos de la misma, y construir sobre el material publicado, debiendo otorgar el crédito apropiado a través de un enlace a la licencia e indicando si se realizaron cambios.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional.